تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۰۴۷۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دعوت از بهبودیافتگان کرونا در خوزستان برای اهدای پلاسما
 مدیرکل انتقال خون خوزستان از تمام افراد بهبود یافته از ویروس کرونا در این استان دعوت کرد برای اهدای پلاسما مراجعه کنند و جان همنوعان خود را نجات دهند.

دکتر عبدالعزیز فقهی اظهار داشت: هر قدرپلاسمای بیشتری تولید شود در ماههای آینده که ممکن است با پیک بیماری مواجه شویم وجود ذخیره پلاسما کمک کننده است.

وی افزود: تا کنون بیش از ۴۰۰ نفر در خوزستان پلاسما اهدا کرده اند و بعد از تهران رتبه نخست کشور را دراهدای پلاسما داریم.

فقهی ادامه داد: سازمان انتقال خون، پلاسما را تولید کرده و در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌دهد که تا کنون برای بیش از ۲۰۰ بیمار تزریق شده و بیماران به خوبی جواب گرفته اند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان اضافه کرد: در حال حاضر به همه گروه‌های خونی نیاز داریم و با کمبود خون مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: البته استقبال مردم بیشترشده ولی با توجه به اینکه کمبود گروه‌های خونی در ماه‌های گذشته ایجاد شده در نتیجه تکمیل ذخایر خونی بیمارستان‌ها لازم است.

فقهی ابراز امیدواری کرد: همه افراد واجد شرایط برای اهدای خون مراجعه کنند و با این اقدام جسم خود را از آسیب ها دور کرده و سلامتی را به دیگران هدیه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرده: شواهد نشان می‌دهد شیوه پلاسمادرمانی می‌تواند تا ۵۰درصد مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را کم کند لذا افرادی که یک ماه است این بیماری را پشت سر گذاشته‌اند ، با این اهدا گامی خداپسندانه بردارند.  

به گفته دکتر فرهاد ابول نژادیان خوشبختانه روند کاهشی بیماران مبتلا به کرونا طی روزهای گذشته ادامه داشته ولی اعلام وضعیت سفید یا زرد در استان، نشانه پایان بحران کرونا نیست؛این وضعیت بسیار شکننده است و نگران این موضوع هستیم که اعلام خارج شدن استان از وضعیت قرمز و هشدار؛ باعث کمتر شدن رعایت پروتکل های بهداشتی شود و دوباره درگیر پیک سنگین تر کرونا شویم.

وی افزود: ۲۶ استان کشور از جمله تمامی استان های همجوار با خوزستان؛ در وضعیت قرمز و هشدار هستند و از مردم درخواست میکنیم تا از سفر به این استان ها، به شدت خودداری کنند و بیماری را برای خود و خانواده به ارمغان نیاورند.

ابول نژادیان ادامه داد: اگر بخواهیم در وضعیت سفید بمانیم؛ راهی بجز رعایت پروتکل های بهداشتی( استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات، رعایت فاصله فیزیکی و شستن دست) نداریم.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، بر اساس اعلام آخرین وضعیت بیماری در استان، شهرهای بهبهان و آغاجاری در وضعیت قرمز هستند و از مردم این شهرها میخواهیم تا پروتکل های بهداشتی را با حساسیت و جدیت بیشتری رعایت کنند.

استان خوزستان  پس از دو ماه وضعیت قرمز کرونایی بیش از یک هفته گذشته از وضعیت هشدار خارج شد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار