تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۲۰۴۷۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیشکرکشت نشودزیان بزرگی رخ میدهد
 نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل شرکت نیشکر هفت‌تپه باید به صورت ریشه‌ای حل شود تا از تکرار هفت‌تپه‌های جدید جلوگیری کرد.

محمد کعب عمیر  با اشاره به مشکلات شرکت نیشکر هفت‌تپه اظهار کرد: طبق وعده‌ای که داده شده، حساب‌های مسدود شرکت نیشکر هفت‌تپه با دستور رئیس قوه قضائیه آزاد سازی شده است تا حقوق معوق کارگران این شرکت پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه کارگران نیشکر هفت‌تپه به منظور دریافت حق‌وحقوق خود حدود ۵۷ روز اعتصاب کردند، تاکید کرد: این مسئله زیبنده کشور ما نیست که کارگران برای دریافت حق‌وحقوق قانونی خود راه را در مطالبه در کف خیابان ببینند به همین دلیل عقیده داریم مسئله کارگران نیشکر هفت‌تپه باید به صورت ریشه‌ای حل شود تا از تکرار هفت‌تپه‌های جدید در کشور جلوگیری شود.

کعب عمیر تاکید کرد: روند خصوصی‌سازی در شرکت نیشکر هفت‌تپه کاملاً اشتباه بوده و به گفته مسئولان و سازمان‌های مختلف، مالک فعلی اهلیت اداره این شرکت بزرگ تولیدی در استان را ندارند به همین دلیل مالکان فعلی این شرکت باید خلع ید شده و این شرکت توسط یک نهاد قدرتمند دولتی اداره شود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور نیز در جلسه با نمایندگان در خصوص مالکیت شرکت و اداره آن توسط یک نهاد دیگر قول پیگیری جدی داده است. سازمان خصوصی‌سازی نمی‌تواند حقوق کارگران را پرداخت کند بنابراین قرار شد از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست شود تا از محل بیمه مشاغلی که بر اثر ویروس کرونا متضرر شدند، حدود ۲۰ میلیارد تومان تزریق کند تا برنامه کوتاه مدت اجرا شود. همچنین دفترچه‌های تأمین اجتماعی کارگران این شرکت تا آخر سال ۱۳۹۹ تمدید شد.

کعب عمیر عنوان کرد: از سوی دیگر بعد از حضور نمایندگانی از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در شوش و شنیدن مطالبات کارگران نیشکر هفت‌تپه و متعاقب آن نشست مجلس با حضور معاون مجلس و برخی مسئولان، مقرر شد جلسه‌ای با در حضور معاون اول رئیس‌جمهور یا شخص رئیس‌جمهور برگزار شود و آینده این شرکت در این جلسه تعیین تکلیف شود.

وی، شرایط ایجادشده برای شرکت نیشکر هفت‌تپه را باید اضطراری دانست و گفت: کشت نیشکر تقسیم زمانی دارد، اگر در این روزها کشت صورت نگیرد تا یک سال دیگر نمی‌توانیم کشت انجام دهیم؛ بنابراین زیان بزرگی به شرکت و این شریان اقتصادی زده می‌شود. از سوی دیگر بیمه تأمین اجتماعی کارگران مورد بررسی قرار گرفت. بیمه کارگران تا آخر تیر تمدید شده اما برای مردادماه اجازه داده نشد زیرا حدود ۵۳۰ میلیارد تومان تأمین اجتماعی از شرکت نیشکر هفت‌تپه طلب دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار