تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۲۰۴۷۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی دزفول در انتظار بهبود خدمات
  ۳۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در دزفول در انتظار بهبود خدمات این بیمه از طریق راه اندازی بیمارستان و ارائه خدمات درمانی رایگان هستند.

 حدود ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت نیم میلیونی دزفول بیمه شده تامین اجتماعی هستند و از پلی کلینیک چهارم خرداد و مرکز شهدا خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد مردم دزفول باید از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند شوند ولی انتقادات و کاستی‌هایی در ارائه این خدمات وجود دارد و گله‌مندی‌هایی از سوی مردم بیان شده است.  

کمبود خدمات تخصصی درمانی از جمله دندانپزشکی، زنان، رادیولوژی و ارتوپدی از جمله مواردی است که به عنوان مطالبات مردمی همواره مطرح بوده و نیازمند ارائه خدمات و امکانات بیشتر است.

به گفته رئیس پلی کلینیک چهارم خرداد تامین اجتماعی دزفول، این پلی کلینیک با داشتن ۱۳ نیروی پزشک شامل پزشک عمومی، متخصص و داروساز و بخش‌های پذیرش، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، مامایی و تزریقات در روزهای عادی به حدود ۸۰۰ مراجعه کننده، خدمات درمانی ویژه‌ای ارائه می‌کند که این خدمات با رضایتمندی مراجعان همراه بوده است.
نسرین نجابتی روز چهارشنبه درخصوص نحوه فعالیت واحد دندانپزشکی این پلی کلینیک به خبرنگار ایرنا گفت: برای ارائه خدمات دندانپزشکی، ۲ یونیت خریداری و ۲ نیروی دندانپزشک برای این مرکز جذب شد ولی به دلیل نبود فضای انتظار مناسب و غیرممکن بودن جداسازی پذیرش عمومی و دندانپزشکی، یونیت‌ها را به درمانگاه شماره ۲ که پیش از این با مدیریت واحد فعال بود منتقل کردیم و در حال حاضر خدمات دندانپزشکی در مرکز شماره ۲ ارائه می‌شود.
وی افزود: پیش از این انبار دارویی این پلی کلینیک در مرکز شماره ۲ (شهدا) بود؛ با وجود این کلیه داروهای مورد نیاز به موقع به این درمانگاه منتقل می‌شد ولی به علت برقراری سیستم HIS و لزوم استقلال مرکز شهدا از پلی کلینیک، بخشی از واحد دندانپزشکی به انبار دارویی تبدیل شد.
رئیس پلی کلینیک چهارم خرداد تامین اجتماعی دزفول با بیان اینکه هیچ کمبودی از نظر دارو نداریم، گفت: داروهای بیماری‌های مزمن بطور کامل و مصرف یک تا ۲ ماهه به بیماران تحویل داده می‌شود.

یکی از مشکلات مطرح شده از سوی بیمه شدگان تامین اجتماعی دزفول انجام نشدن سونوگرافی در پلی کلینیک چهارم خرداد است که نجابتی دلیل آن را نبود متخصص رادیولوژی داوطلب برای فعالیت در این مرکز دانست.

وی افزود: به دنبال بازنشستگی نیروهای کارشناس رادیولوژی، یک نیروی کارشناس ارشد رادیولوژی جذب و اسفندماه گذشته مجوز کار با اشعه برای رادیولوژی این مرکز با مسوولیت بنده از سازمان انرژی اتمی اخذ شد که این مجوز زیرساخت لازم برای اخذ دستگاه دیجیتال است.

عمل جراحی زنان جزو وظایف درمانگاه تامین اجتماعی نیست 
نجابتی درخصوص ارائه خدمات بخش زنان در این مرکز نیز گفت: یک کارشناس ارشد مامایی در این درمانگاه فعال است که خدمات روزانه ارائه و ویزیت می‌کند ولی عمل جراحی زنان جزو وظایف این درمانگاه نیست.
وی با اشاره به فعالیت ۲ آمبولانس در این مرکز افزود: این آمبولانس‌ها متعلق به بیمارستان تامین اجتماعی بوده و با افتتاح آن منتقل خواهند شد؛ یک آمبولانس دیگر نیز با بازنشسته شدن راننده در جریان سیل به مدیریت منتقل شد ضمن اینکه مانند سایر مراکز درمانی شهر همزمان از اورژانس ۱۱۵ برای انتقال بیماران در صورت نیاز استفاده می‌شود و خوشبختانه با همکاری مرکز ۱۱۵ تاکنون هیچ خللی در امر انتقال بیماران اورژانسی به بیمارستان ایجاد نشده است.
رئیس پلی کلینیک چهارم خرداد تامین اجتماعی دزفول بیان کرد: انجام جلسات شورای پزشکی تایید استراحت‌های پزشکی، شورای تایید سمعک، شورای تایید استراحت‌های زنان و کمیسیون معاینات متقاضیان بیمه‌های غیراجباری با عملکرد بسیار بالا از دیگر خدمات این مرکز است ضمن اینکه شورای تایید سمعک در شمال خوزستان به مرکزیت پلی کلینیک چهارم خرداد انجام می‌شود.
وی درخصوص جذب نیرو برای بیمارستان تامین اجتماعی دزفول نیز گفت: قرار است شهریورماه حدود ۳۰۰ نفر از طریق برگزاری آزمون جذب شوند که از این تعداد ۲۱۲ نفر نیروی تخصصی و ۸۸ نفر نیروهای پشتیبانی خواهند بود.
نجابتی با بیان اینکه آزمون‌های جذب نیرو جداگانه برگزار می‌شوند از شهروندان خواست برای جذب نیروهای بومی در آزمون جذب نیروی بیمارستان تامین اجتماعی دزفول مشارکت کنند.  
وی افزود: بیمارستان تامین اجتماعی بعد از جذب پرسنل و نصب و راه اندازی تجهیزات و امکانات افتتاح خواهد شد.
رئیس پلی کلینیک چهارم خرداد تامین اجتماعی دزفول گفت: مقدمات لازم برای انتقال تجهیزات این بیمارستان انجام شده و بزودی در چند مرحله تجهیزات توسط ۵۲ کامیون وارد دزفول خواهند شد.
وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری نماینده دزفول در مجلس، ساختمان پلی کلینیک به علت فرسودگی تخریب و نوسازی خواهد شد.

کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مراجعان به پلی کلینیک جهارم خرداد در پی شیوع کرونا

نجابتی با بیان اینکه حداکثر تلاش خود را برای افزایش خدمات رسانی بهینه به بیمه شدگان انجام داده‌ایم، گفت: سال گذشته تعداد ۲۰۹ هزار و ۲۲۲ نفر توسط پزشک عمومی، ۲۷ هزار و ۶۹۹ نفر توسط متخصصان و پنج هزار و ۳۶۱ نفر توسط کارشناس ارشد مامایی در این درمانگاه ویزیت شدند ولی با شیوع کرونا کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مراجعان را داشتیم.
وی مکانیزه کردن کامل سیستم پذیرش برای کاهش ازدحام بیماران، تغییرات مهم ساختمانی و انتقال و جذب نیروهای درمانی از سایر شهرهای استان به دنبال بازنشستگی برخی نیروها را از اقدامات انجام شده دانست و افزود: انجام آزمایشات تخصصی و هورمونی، اخذ پروانه بهره برداری مرکز، جذب متخصص قلب و داخلی و داروساز و جذب نیروی پرستار،  بهیار و کارشناس ارشد رادیولوژی از دیگر اقدامات پلی کلینیک چهارم خرداد تامین اجتماعی می‌باشند.

رئیس پلی کلینیک چهارم خرداد تامین اجتماعی با اشاره به جذب ۲ کارشناس آزمایشگاه و چند نیروی خدماتی بدنبال بازنشستگی نیروهای مرکز گفت: تعداد ۱۳۴ هزار و ۱۴۲ نسخه دارویی به ارزش حدود ۳۰ میلیارد ریال در سال گذشته در این پلی کلینیک تحویل بیماران شده و ۷۹ هزار و ۶۳۲ مورد آزمایش در قالب ۱۳ هزار و ۲۰۶ نسخه در این پلی کلینیک انجام شده است.
وی افزود: به منظور جلوگیری از ازدحام بیماران در راستای مبارزه با ویروس کووید ۱۹، یک دستگاه وب کیوسک خریداری و سیستم نوبت دهی غیرحضوری به صورت تلفنی، اینترنتی و با استفاده از تلفن همراه برقرار شد.
نجابتی از زحمات مدیر درمان برای همکاری در تامین نیازهای مرکز و پیگیری در تسریع راه اندازی بیمارستان قدردانی کرد و گفت: اقدامات انجام شده باعث افزایش رضایتمندی بیماران شده و امید است با راه اندازی و افتتاح بیمارستان، کمبودها برطرف شوند.

وی همچنین از همکاری همه مسوولان دزفول بویژه فرماندار، شهردار، امام جمعه و نماینده برای تسریع در راه اندازی بیمارستان قدردانی کرد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول پیش از این اعلام کرده بود مشکل فاضلاب بیمارستان تامین اجتماعی با تامین ۲۰ میلیارد ریال اعتبار رفع شده است.
علی فرهمندپور با اشاره به اختصاص هشت میلیارد ریال برای رفع مشکل برق این بیمارستان گفت: همه دستگاه‌های مربوطه برای رفع مشکلات بهداشت و درمان پای کار هستند و شهرداری دزفول محوطه‌سازی بیمارستان تامین اجتماعی را آغاز کرده است.

بیمارستان تامین اجتماعی دزفول هشتمین بیمارستان تامین اجتماعی خوزستان است؛  این بیمارستان ۹۶ تختخوابی در چهار طبقه ساخته شده و بخش‌های بستری، فیزیوتراپی، آزمایشگاه و دیگر امکانات درمانی در آن پیش بینی شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار