تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۲۰۴۷۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار طرح آب و فاضلاب در گتوند در حال اجرا است
 رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان گتوند گفت: طرح اصلاح شبکه توزیع آب شهر گتوند، تامین آب شهرهای ترکالکی و صالح شهر و اصلاح شبکه شهر سماله چهار طرح فعال اداره آب و فاضلاب شهرستان می‌باشند.

فروتن کریمی افزود: طرح اصلاح شبکه توزیع آب شهر گتوند به طول ۲۲ کیلومتر و یکهزار و ۷۵۰ انشعاب در حال اجرا است که امیدواریم با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر برای اخذ مجوز حفاری در خیابان استقلال این طرح به زودی تکمیل و آب پایدار و بهداشتی برای مرکز شهرستان تامین شود.

وی ادامه داد: طرح تامین آب شهر ترکالکی از دیگر طرح‌های در حال اجرای شهرستان گتوند است که هم اکنون با ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی در حال مقدمات تکمیل خط انتقال آب از چاه فلمن شماره ۲ به شهر ترکالکی است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان گتوند اعتبار این طرح را ۲۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۳.۵ کیلومتر خط انتقال در این طرح کارگزاری و آب شهر ترکالکی با این طرح تقویت خواهد شد.

کریمی به طرح تامین آب صالح شهر اشاره کرد و افزود: این طرح با حدود ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری افزون بر ۳۹ میلیارد ریال درحال تکمیل است.

وی اضافه کرد: در این طرح چهار کیلومتر خط انتقال، حفر چاه و تاسیسات آبرسانی در حال اجرا است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان گتوند گفت: طرح اصلاح شبکه توزیع آب شهر سماله  از دیگر طرح های فعال شهرستان گتوند است که پیمانکار هم اکنون در حال برش آسفالت و آماده سازی برای اجرا است.

وی افزود: این طرح با پنج کیلومتر طول شبکه از اوایل امسال در شهر سماله آغاز شد و تلاش بر این است تا با سرعت بیشتری اجرا شود.

مشکل آب بخش عقیلی گتوند با جدیت در حال رفع شدن است

 کریمی با اشاره به مشکلات آبرسانی روستاهای بخش عقیلی گتوند اظهارداشت: با تامین پنج کیلومتر لوله فولادی می‌توان بخش عظیمی از مشکلات آبرسانی این بخش را رفع کرد.

 وی ادامه داد: با توجه به توپوگرافی منطقه و اختلاف ارتفاع ۷۰ متری مشکل برخی از روستاها با مجتمع آبرسانی سماله و با استفاده از لوله‌های فلزی با توان بالا رفع می‌شود.

 رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان گتوند گفت: چند بازدید برای پیگیری و بررسی وضعیت آب با حضور سهراب گیلانی نماینده مردم شهرستان های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار و بخشدار عقیلی در روزهای اخیر از این منطقه انجام شده و تلاش بر این است تا هرچه سریعتر مشکل آب بخش عقیلی گتوند رفع شود.

وی افزود: عملیات تعویض پمپ و الکتروموتور شناور چاه روستای پشت درب سفلی بخش عقیلی گتوند انجام شده و درحال بررسی دبی آن هستیم تا درصورت تایید وارد مدار شود.

کریمی ادامه داد: با تعویض این پمپ مشکل افت فشار آب سه روستای پشت درب و روستای بردلا در بخش عقیلی گتوند رفع می‌شود.

وی درخصوص چاه روستاهای آبید علیباز و حاجی بابا بخش مرکزی گتوند گفت: این چاه آب با اجرای ۳۰ متر لوله ۱۶۰ و حذف گلوگاه وارد مدار شده و برای پدافند غیرعامل روستاهای آبید علی باز و حاجی بابا آماده بهره برداری است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان گتوند اظهارداشت: با توجه به درخواست و مصرف روستاهای آبید علی باز و حاجی بابا تمهیداتی اندیشیده شده تا ساعت کار پمپ ۲۴ ساعته شود.

وی  درخصوص شکستگی‌های خط انتقال در محل فرودگاه کشاورزی در نزدیکی روستای چغامله بخش مرکزی گفت: با همکاری بخشدار مرکزی گتوند و شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای تحت پوشش، عملیات اصلاح این خط انتقال به طول ۳۰۰ متر در حال انجام است و تا یک ماه آینده انجام می‌شود.

کریمی وجود انشعابات غیرمجاز در شهرستان گتوند را علت مصرف بالای آب اعلام کرد و افزود: این انشعابات موجب کمبود و افت فشار آب در برخی مناطق و در ساعات پیک مصرف شده است.

وی خواستار تمکین از قانون و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز شد و گفت: درصورت مشاهده انشعاب غیرمجاز، بر اساس قانون برخورد جدی می‌شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب گتوند در پایان از همکاری و پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه، مسئولان شهرستان و شوراها و دهیاران و همراهی مردم در اجرای طرح‌های آبرسانی و رفع مشکلات آب این منطقه تشکر و قدردانی کرد.

۲ بخش مرکزی و عقیلی شهرستان گتوند، پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، سماله و ۴۵ روستا را شامل می‌شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار