تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۲۰۴۷۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عزاداری محرم در آبادان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود
 معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: آیین‌های عزاداری ماه محرم امسال در آبادان با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی توسط هیات‌ها و دسته‌های عزاداری برگزار می‌شود.

 سیدزین‌العابدین موسوی روز سه‌شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا آبادان در محل فرمانداری این شهرستان بیان کرد: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب برگزاری آیین‌های عزاداری محرم براساس دستورالعمل‌ ستاد ملی کرونا برگزار و همه متولیان، برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری محرم ملزم به رعایت اصول اولیه حفاظت فردی به ویژه استفاده از ماسک هستند.

وی با تاکید بر توزیع نذورات محرم در قالب بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا افزود: پختن غذای نذری و توزیع آن نیز با لحاظ کردن مسایل بهداشتی زیرنظر کارشناسان بهداشت امکان پذیر است.

فرماندار آبادان با بیان اینکه توصیه می‌شود مراسم عزاداری در منازل انجام نشود گفت: دسته گردانی از نقطه‌ای به نقطه دیگر و تجمع هیات‌ها و استفاده طبل، سنج و وسایل مشترک ممنوع است.

موسوی افزود: با توجه به هشدارهای متخصصان در خصوص شروع پیک بعدی بیماری کرونا از پاییز رعایت و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی به ویژه در آیین‌های عزاداری حسینی الزامی است.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ پروتکل بهداشتی مربوط به برگزاری عزاداری دهه محرم بین هیات‌ها مذهبی شهرستان توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، اضافه کرد: وظایف تمامی اداراها و دستگاه‌ها در این شیوه‌نامه مشخص شده و همه باید به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش ایرنا رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در این نشست گفت‌: آبادان و خرمشهر در وضعیت نارنجی از لحاظ کرونا قرار دارند و اگر فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی در این ۲ شهرستان رعایت نشود مجدد وارد شرایط قرمز خواهیم شد.

شکراله سلمان‌زاده افزود: عزاداری حسینی امسال در چارچوب دستورالعمل‌ بهداشتی به نحو احسن اجرا شود و رفتارها نباید مانند رفتارهای سال های گذشته باشد.

وی افزود: پیک بعدی کرونا در پاییز است و با توجه به مسافرت شهروندان آبادان به شهرهای وضعیت قرمز امکان ورود این شهرستان به پیک دوم وجود دارد؛ لذا برای جلوگیری از ورود به این پیک شهروندان با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همراه کادر پزشکی باشند.

سلمان‌زاده با تاکید بر برگراری مراسم محرم در فضای باز گفت: سلامت مردم مهمترین اصل نظام جمهوری اسلامی است و از تمام ظرفیت‌های شهری برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در ماه محرم استفاده خواهد شد.

به گزارش ایرنا ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار