تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۲۰۴۷۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پنج طرح زیرساختی در بندرخرمشهر آماده بهره‌برداری است
  مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: پنج طرح زیرساختی در بندرخرمشهر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

 نوراله اسعدی روز سه‌شنبه در نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران در سالن اجتماعات بندر و دریانوردی بیان کرد: این میزان اعتبار برای ارتقای شبکه مهار آتش بندر خرمشهر و اجرا، بهسازی و تعریض پل‌های موجود در بندر ، لایروبی پای اسکله‌ها، پروژه گردشگری در رودخانه کارون و ساختمان چندمنظوره مجتمع رفاهی اختصاص داده شده است.

وی افزود: پروژه احداث هشت پست اسکله گردشگری در چهار نقطه از رودخانه کارون در حال ساخت است و یکی از این پست اسکله‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

اسعدی، احداث ساختمان چندمنظوره مجتمع رفاهی را از مسوولیت‌های اجتماعی بندرخرمشهر بیان کرد و گفت: این ساختمان برای استفاده شهروندان خرمشهری در کوی بندر ساخته و آماده شده است.

وی آسفالت و لکه‌گیری خیابان درب سنتاپ تا پلیس راه با هزینه ۲۳ میلیارد ریال را از دیگر مسوولیت‌های اجتماعی بندر خرمشهر بیان کرد و افزود:این پروژه به زودی به پایان می‌رسد.

اسعدی ادامه داد:پارسال ۲۳۰ میلیارد ریال پروژه در هفته دولت از جمله پایانه کانتینری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مبلغ یکهزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در ۲ بخش ایجاد زیرساخت‌های تاسیساتی و تامین تجهیزات تخلیه و بارگیری استراتژیک و با ایجاد ۱۵ هکتار یارد کانتینری ظرفیت کانتینری را به ۴۰۰ هزار تی‌یو کانتینر افزایش داد، به بهره‌برداری رسید.

وی از افزایش ۲۳ درصدی ورود شناورهای بالای یکهزار تنی به بندرخرمشهر در چهارماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: ورود شناورهای غیرکانتینری در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر به رشد بارگیری ۶۷ درصدی در این بندر اشاره کرد و افزود: بارگیری کانتینری به تناژ بالای یکهزار تنی ۱۹۶ درصد، و بارگیری کالاهای ژنرال ۳۹ درصد رشد داشته است.

اسعدی، ادامه داد: پنج مغروقه در حوزه بندر خرمشهر تا دهانه اروند به طول ۶۲ مایل وجود دارد که کشتیرانی در آبراه اروند را به مخاطره انداخته و با خارج سازی آنها خطرپذیری تردد شناورها در اروندرود کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: به زودی پیمانکار پروژه خارج سازی مغروقه‌های اروندرود از طریق مناقصه مشخص می‌شود و سازمان بنادر و دریانوردی ۸۰۰ میلیارد ریال به این موضوع اختصاص داده که به زودی این پروژه اجرایی می‌شود.

اسعدی افزود: به منظور جلوگیری از ضرر و زیان شرکت‌ها و بیکار شدن نیروی کار این شرکت ها در بندر خرمشهر فعالیت‌های صادراتی را جایگزین واردات کردیم.

تخفیف ۲۰ درصدی هزینه‌ انبارداری و حمل و نقل کانتینری در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: به منظور جذب صاحبان کالا در بندر خرمشهر تعرفه‌هایی نظیر انبارداری، خط حمل و نقل کانتینری صادراتی که بخش خصوصی سرمایه‌گذار آن است تا ۲۰ درصد تخفیف برای صاحبان کالا کاهش یافته است.

اسعدی ادامه داد:به منظور تسهیل صادرات غیرنفتی به کشورهای همسایه و افزایش میزان اشتغال صادرات کالاهای فله‌ای کیسه‌ای و غیرکیسه‌ای از طریق کانتینر به کویت امکان پذیر و در حال انجام است.

بندرخرمشهر با برخورداری از۲۰ پست اسکله،۲۳۰ هکتار وسعت و با استفاده از ظرفیت منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره‌مندی از مزایا و معافیت در منطقه، آمادگی لازم برای ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی را دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار