تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۰۴۷۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲ هزار و ۲۰۰ قلم کالا بین سیل زدگان خرمشهر توزیع شد
  نماینده گروه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در خوزستان گفت:۲هزار ۲۰۰ قلم کالا بین خسارت دیدگان از سیل سال گذشته خرمشهر در ورزشگاه شهید جهان‌آرا این شهر تحویل داده شد.

 علی جمال‌پور روز سه‌شنبه در این مراسم اهدای این کمک‌ها  اظهار داشت:این هدایا شامل هفت قلم کالای خانگی از جمله یخچال، فرش، اجاق گاز، سرویس قابلمه و ملامین و ۲ پتو است.

 وی ارزش هر بسته حمایتی کمک به سیل‌زدگان را در حدود ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود:ستاد اجرایی فرمان امام از ابتدای سیل در خوزستان، جزو نخستین دستگاه‌هایی بود که وارد منطقه شدند و خدمات خود را آغاز کرد.

جمال‌پور گفت:خدمت به مردم خوزستان از بزرگترین افتخارات ستاد است و اقدامات خوبی در کمک به معیشت خانوارها و همچنین اشتغال‌زایی روستاهای سیل‌زده خوزستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت:به منظور کمک و رفاه حال خانواده‌های سیل‌زده ۳۰۰ بسته حمایتی از نیز سوی مؤسسه اجتماعی بنیاد احسان برکت در ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  توزیع شد.

در این مراسم محمد حیدری فرماندار و حجت الاسلام محمدجواد عادل‌پور امام جمعه خرمشهر حضور داشتند.

سیلاب رودخانه کرخه، دز و کارون ۲۱ شهرستان و ۴۰۰ هزار نفر در خوزستان را تحت تاثیر قرار داد. در این سیل ۱۳۳ روستا به زیر آب رفتند و ۳۷۴ روستا به صورت جزئی و کلی تخلیه شدند. همچنین نزدیک به ۱۸ هزار خانه تخریب و بیش از ۲۶۰ هزار هکتار از مزارع نابود شد. در این سیل مردم در ساخت سیل بند و جمع آوری کمک و امداد به سیل زدگان نقش پررنگی داشتند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار