تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۰۴۷۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرین وضعیت احداث پست‌های برق GIS در خوزستان
  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در خصوص آخرین مراحل آماده‌سازی پست‌های دوازده‌گانه GIS در خوزستان گفت: سوئیچ‌گیرهای این پست‌ها که اصلی‌ترین قسمت پست‌های GIS است، تحویل این شرکت شده و عملیات بخش ساختمانی نیز بیشتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمود دشت‌بزرگ  اظهار کرد: برای مقابله با آلاینده‌ها و شرایط نامساعد جوی مانند ریزگردها قرار است ۱۲ پست ۱۳۲ کیلو ولت GIS در خوزستان با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان احداث شود.

وی افزود: عملیات کلنگ‌زنی این پست‌ها به صورت همزمان با حضور وزیر نیرو در آبان ۹۷ برگزار شد. در آن تاریخ با فرصت‌شناسی صورت گرفته قبل از اعمال تحریم‌ها، قطعات این پست‌ها که از تکنولوژی ABB سوئیس است وارد کشور شد تا بعد از مونتاژ، وارد خوزستان شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بنا بود که مونتاژ این قطعات حدود شش ماه در شرکت نیرو ترانس زمان ببرد و بعد از تحویل، در یک قرارداد ۱۸ ماهه عملیات اجرایی پست‌ها انجام و وارد مدار شوند.

دشت‌بزرگ با بیان اینکه مراحل کار در حال انجام است، گفت: سوئیچ‌گیرهای این پست‌ها که اصلی‌ترین قسمت پست‌های GIS است، مونتاژ و تحویل این شرکت شده و قرارداد خرید ترانس‌ها نیز با شرکت آریا ترانسفو منعقد شده و در مرحله اجرا است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه بعضا معارضین در تملک زمین‌ها و روند اجرایی عملیات ساختمانی پست‌ها وقفه ایجاد کرده‌اند اما پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی در این بخش وجود دارد و پروژه‌ها فعال هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه مشکلات ناخواسته‌ای به تبعیت از شرایط کلی کشور روند احداث پست‌ها را کند کرده است، گفت: باوجود اینکه قطعات اصلی این پست‌ها قبل از تحریم وارد کشور شده بود اما تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور که به تبع روی قیمت سایر تجهیزات و عملیات ساختمانی تاثیر گذاشته به همراه بیماری کرونا در سال جاری، باعث شده مشکلاتی در پروژه‌ها به وجود بیاید.

دشت‌بزرگ خاطرنشان‌کرد: تلاش می‌شود تا قبل از تابستان ۱۴۰۰، پست‌ها وارد مدار شوند و پایداری و امنیت شبکه برق خوزستان در مقابل شرایط جوی افزایش پیدا کند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار