تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۰۴۷۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه صنعتی هویزه از شهریور
  مدیر آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شهدای هویزه گفت: تعدادی از درس‌های عملی دانشگاه نیاز به آزمایشگاه یا کارگاه دارند و امکان برگزاری آن‌ها به صورت مجازی وجود ندارد که برای این دسته از درس‌ها برنامه‌ریزی کردیم در شهریورماه برگزار شوند.

محمد بهبهانی  اظهار کرد: با توجه به اینکه در ابتدای شیوع کرونا، در خصوص نحوه برگزاری دروس عملی و تئوری برنامه‌ای تدوین کردیم بنابراین منتظر بهبود شرایط از نظر کرونا نماندیم.  خوشبختانه همه دروس نظری به صورت مجازی ارائه شدند و برای دروس عملی که نیاز جدی به آزمایشگاه وجود نداشت و می‌توانستیم بدون آزمایشگاه ارائه دهیم، از اساتید درخواست کردیم که فیلم‌هایی تهیه کنند و درس‌ها را به صورت مجازی ارائه دهند.

وی افزود: اما تعدادی از درس‌های عملی نیاز به آزمایشگاه یا کارگاه داشتند و امکان برگزاری آن‌ها به صورت مجازی وجود نداشت؛ برای این دسته از درس‌ها برنامه‌ریزی کردیم که در شهریورماه برگزار شوند اما در نهایت باید منتظر شرایط استان و تصمیم ستاد استانی کرونا باشیم.  

مدیر آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شهدای هویزه با بیان اینکه حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد درس‌های عملی و تئوری ترم گذشته با موفقیت برگزار شدند، ادامه داد: تنها ۵ تا ۱۰ درصد از درس‌های آزمایشگاهی و کارگاهی به صورت حضوری برگزار می‌شوند اما پیش از این دانشجویان باید در سامانه‌ای که دانشگاه در نظر گرفته است، ثبت‌نام کنند تا آمار دانشجویان خارج از استان را داشته باشیم.

بهبهانی بیان کرد: برای برگزاری درس‌های عملی به صورت حضوری، دانشجویان شهرهای دیگر نیاز به خوابگاه دارند؛ به این منظور این امکان فراهم شده که درس‌های عملی دانشجو در دانشگاه شهر محل سکونت برگزار شوند و برای این کار نیز با دانشگاه‌ها مراوداتی داریم.  

وی با تاکید بر اینکه همه تلاش خود را کردیم تا بیشتر درس‌ها را در این ترم ارائه دهیم، تصریح کرد: اما درصورتی که شرایط استان تا شهریورماه دوباره قرمز شود، درس‌های عملی برای ترم بعد باقی می‌مانند اما نمره آن‌ها برای این ترم در نظر گرفته می‌شود.

مدیر آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شهدای هویزه در پایان گفت: برای دانشجویان سال آخری که درس‌های عملی دارند نیز دوره‌ای به صورت مجزا ارائه و امتحانات آن‌ها برگزار شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار