تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۰۴۷۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خوزستان:
ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای مبارزه با موادمخدر بکار گرفته‌شود
 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: سازمان های مردم نهاد نقش مهم و موثری در مبارزه با مواد مخدر دارند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

محمد صفری روز سه شنبه در نشست کمیته آسیب های اجتماعی  و مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری اندیمشک افزود: با توجه به اثربخشی فعالیت های مردم ، باید مشارکت مردمی و فعالیت های اجتماعی برای مبارزه با موادمخدر  افزایش یابد.
وی افزود: انواع مختلفی از مواد مخدر صنعتی و سنتی وجود دارد که ترکیب مواد مخدر صنعتی و استفاده از این ترکیب های خطرناک در حال افزایش است .
صفری گفت: سن مصرف کنندگان مواد مخدر در حال کاهش است و گرایش بانوان به عنوان تربیت کنندگان نسل آینده به مواد مخدر نیز یک معضل بسیار نگران کننده است.
وی با بیان اینکه بیشترین کشف مواد مخدر را در سال ۹۸ داشته ایم گفت: با قاطعیت برای مقابله با مواد مخدر تلاش می شود اما در کنار این تلاش ها ، نیاز به برنامه های فرهنگی با کیفیت و اثرگذار است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با تشریح میزان تاثیر مواد مخدر در بخش های مختلف گفت: بالاترین مرگ و میر بعد از تصادف مربوط به مواد مخدر است ضمن اینکه ۲۰ درصد تصادفات نیز مرتبط با مواد مخدر است.
صفری بیان کرد: نرخ اعتیاد به مواد مخدر در خوزستان از نرخ کشوری بیشتر است و این موضوع لزوم تلاش دستگاههای مرتبط با این حوزه را مضاعف می کند.
وی با تاکید بر لزوم حمایت از معتادان برای ترغیب و تشویق به بازگشت به زندگی گفت: بهزیستی لیست معتادان را به بیمه سلامت ارسال کند تا به صورت رایگان بیمه شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان افزود:برای مبارزه قاطع با مواد مخدر باید بنیان مالی قاچاقچیان را هدف گرفت ضمن اینکه آموزش به خانواده ها باید بیشتر و کیفی تر انجام شود.
به گفته صفری در شرایط کنونی ،دستگاههای فرهنگی باید تلاش خود را در زمینه آموزش عمومی و مبارزه با مواد مخدر بیشتر کنند.
 وی گفت: ۶۵ درصد علت همسرآزاری و ۵۵ درصد طلاق ها ناشی از اعتیاد است ضمن اینکه در جرائمی همچون قتل ، نزاع و جرائم منکراتی نیز اعتیاد به مواد مخدر تاثیر جدی داشته است.
 صفری گفت: در زمینه قانونگذاری مشکلاتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر وجود دارد که انتظار می رود این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان افزود: جمع آوری معتادان و افراد متجاهر با برنامه ریزی پیگیری می شود.
فرماندار اندیمشک هم موقعیت این شهرستان را خاص دانست و گفت: عبور جاده ترانزیتی از اندیمشک و نقطه اتصال چندین استان به یکدیگر سبب قاچاق مواد مخدر از این شهرستان شده است.
پیمان جهانگیری افزود:موقعیت خاص جغرافیایی شهرستان اندیمشک معضلات مرتبط با اعتیاد را در اندیمشک دوچندان کرده است.
وی اظهار داشت: بیشترین معضل در این رابطه معتادان متجاهر در سطح شهر اندیمشک می باشد که آسیب زیادی به دنبال داشته است.
وی گفت:در زمینه کشف موادمخدر در اندیمشک اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و طرح های پاکسازی و مبارزه با توزیع مواد مخدر در اندیمشک با جدیت ادامه دارد اما موقعیت جغرافیایی  در اندیمشک مستلزم نگاه جدی و حمایت بیشتر است.
جهانگیری گفت: شرایط برای تردد قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر در اندیمشک ناامن شده است اما به رغم این تلاش ها همچنان نیازمند حمایت های استانی هستیم.
وی گفت: برای افزایش مشارکت مردمی و فعال کردن سازمان های مردم نهاد تلاش می شود ضمن اینکه برنامه های فرهنگی مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان تقویت می شود.
فرماندار اندیمشک ادامه داد:برنامه ریزی برای جمع اوری و ساماندهی معتادان متجاهر با حمایت های استانی مطالبه مردم اندیمشک است که نیازمند توجه است.
وی تاکید کرد: مصوبات شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان لازم الاجرا است و دستگاههای اجرایی مرتبط موظف به اجرای مصوبات برای مبارزه قاطع با مواد مخدر هستند.
سرهنگ عباس شهبازی فرمانده انتظامی اندیمشک هم با تشریح اقدام های انجام شده در راستای مبارزه با موادمخدر گفت: در راستای مبارزه با مواد مخدر در اندیمشک اقدامات خوبی انجام شده است و محورهای مواصلاتی اندیمشک برای قاچاقچیان ناامن شده است.
وی افزود : در زمینه مقابله با خرده فروشان موادمخدر و اجرای طرح های پاکسازی نیز طرح های مستمر با قاطعیت از سوی نیروی انتظامی اجرا شده است.
سرهنگ شهبازی از دستگیری ۱۳۰ نفر خرده فروش ، کشف ۳۰ لیتر شربت متادون و ۳۰۰ قرص روانگردان و ۱۰ دستگاه خودرو در راستای با مبارزه با مواد مخدر خبر دادهمچنین چهارباند قاچاق مواد مخدر نیز متلاشی شد و ۷۳ مورد طرح پاکسازی و مقابله ای در اندیمشک اجرا شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار