تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۰۴۷۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بزرگترین تعزیه میدانی محرم کشور در شوش برگزار نمی‌شود
 فرماندار شوش با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی گفت: تعزیه میدانی محرم شوش که عنوان بزرگترین تعزیه کشور را به خود اختصاص داده امسال بدلیل شیوع کرونا برگزار نمی‌شود.

عدنان غزی از تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان برای مبارزه با ویروس کرونا قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه پس از مدت‌ها تلاش و مجاهدت بی‌وقفه کادر بهداشت و درمان و با همدلی و همراهی مردم، اپیدمی ویروس کرونا در شهرستان نسبت به ۲ ماه گذشته کاهش نسبی داشته است.

وی با بیان اینکه باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از انتشار این ویروس بین شهروندان پیشگیری کنیم، گفت: مبارزه با این ویروس منحوس و کشنده هنوز تمام نشده و برای ادامه مبارزه باید نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی جدیت بیشتری داشته باشیم.

رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان شوش درخصوص برگزاری مراسم ماه محرم و صفر اظهارداشت: همه ما تابع دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و به طور قطع اجرای هرگونه مراسم و اجتماع باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باشد و از هرگونه تهدید احتمالی علیه سلامت شهروندان جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری مراسم طبق پروتکل‌های بهداشتی افزود: عزاداری‌های ماه محرم و صفر از سالیان دور با وجود ما آمیخته شده‌اند ولی این موضوع نباید تهدیدی بر علیه سلامت فردی و عمومی باشد و مردم را دچار مشکل کند.
غزی گفت: طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا، امسال برگزاری مراسم تعزیه میدانی، پذیرایی در سطح معابر، راهپیمایی و تردد دسته‌ها و هیات‌های مذهبی در سطح شهر و روستا ممنوع است.

وی افزود: با توجه به این دستورالعمل، مدت زمان برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ۲ ساعت است.

فرماندار شوش اظهارداشت: نظارت و بازرسی‌ها در این ایام توسط عوامل بهداشت و درمان، مراجع انتظامی و قضایی، سازمان تبلیغات اسلامی، دامپزشکی و اداره صمت تشدید می‌شود و درصورت مشاهده هرگونه تخلف و بی‌اعتنایی به دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و تهدید سلامت شهروندان با افراد خاطی برخورد جدی خواهد شد.

بزرگترین تعزیه میدانی کشور هر سال همزمان با عاشورای حسینی در میدان امام حسین(ع) شهر شوش در شمال استان خوزستان برگزار می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار