تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۰۴۷۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قصه ناتمام احداث جاده گرگر-گمبزون بندرماهشهر
جاده گرگر-گمبزون بندرماهشهر از مهم‌ترین جاده‌های روستایی این شهرستان است که تعلل در احداث و بهسازی آن سال‌هاست روستاییان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخته است.
قصه ناتمام احداث جاده گرگر-گمبزون بندرماهشهر

 با اطلاع از گلایه‌های مردم روستاهای بخش مرکزی به سراغ چند نفر از روستاییان رفته و آخرین وضعیت این جاده را از زبان آنها جویا شدیم.

علی موسوی از اهالی روستای گرگر اظهار داشت: وضعیت اسفناک جاده گرگر-گمبزون نمونه بارز بی‌توجهی و سهل‌انگاری مسئولین شهرستان است که بعد از گذشت 16 سال و تخصیص اعتبارات قابل توجهی، از مهم‌‌ترین دغدغه‌های مردم روستاهای بخش مرکزی به شمار می‌رود.

وی افزود: بعد از انجام چندین مرحله عملیات بهسازی، 6 کیلومتر از این جاده 30 کیلومتری همچنان به حالت شنی رها شده است، تاسف بار تر اینکه این جاده 30 کیلومتری به لطف مسئولین هنوز بدون روشنایی است و تاریکی مطلق آن حوادث زیادی را برای مردم به همراه داشته است.

جواد آلبوغبیش از اهالی روستای مکسر مگاطیف نیز با ابراز گلایه‌مندی از بلاتکلیفی این جاده خاطرنشان کرد: شنی بودن 6 کیلومتر از جاده گرگر-گمبزون علاوه بر حوادث ناگوار رانندگی، به بلای جان نخیلات ما تبدیل شده است و هنگام تردد وسایل نقلیه گرد و خاک زیادی را به نخیلات ما هدایت می‌کند که خساراتی را برای محصولات به همراه داشته است.

آلبوغبیش ادامه داد: حال مردم روستا از روی ناچاری به احداث موانع خاکی اطراف این جاده اقدام کرده‌اند که دام و نخیلات روستای مکسر را که در حریم این جاده است، حفظ کنند اما همین موضوع موجب بروز حوادث رانندگی شده است.

وی عنوان کرد: واقعا بعد از گذشت 16 سال از احداث این جاده، وضعیت کنونی آن مایه شرمساری است، وضعیت به گونه‌ای است که دیگر قابل تحمل نیست، این میزان محرومیت و تبعیض در شهرستان ثروتمندی مانند بندرماهشهر غیرقابل پذیرش است، روستاییان در کنار بی‌آبی اراضی کشاورزی و دیگر کمبود امکانات آموزشی و بهداشتی حال باید شاهد تلف شدن جان عزیزانشان در جاده‌ها و هدر رفت محصولات کشاورزی خود که حاصل رنج و زحمت کشاورزان زحمتکش است، باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز چهارشنبه هفته گذشته آئین انعقاد 16 طرح توسعه متوازن بندرماهشهر در تالار آفرینش سازمان منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد که در این مراسم حبیب آقاجری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی به برخی پروژه‌های ضروری در این شهرستان، بلاتکلیفی جاده گرگر-گمبزون را نمونه‌ای از محرومیت‌های موجود و پروژه‌های ناقص شهرستان برشمرد و خواستار رسیدگی مسئولین اجرایی به این موضوع شد.

گفتنی است، این جاده به طول حدود ٣٠ کیلومتر روستای گرگر به گمبزون را به هم متصل کرده و شهر چمران را نیز به آزادراه خلیج فارس وصل می‌کند.

برای زیرسازی، آسفالت‌ریزی و ترمیم این جاده مبلغ ٩ میلیارد ریال از محل اعتبارات شورای راهبردی صنایع پتروشیمی در سال 95 هزینه شد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار