تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۲۰۴۷۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز عملیات اطفای حریق توسط بالگرد در شیمبار خوزستان
 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: عملیات اطفای حریق در منطقه حفاظت شده شیمبار که از سه روز پیش شروع شده است به دلیل صعب العبور بودن منطقه به وسیله بالگرد ادامه دارد.

 محمد جواد اشرفی  روز گذشته افزود: با توجه به آتش سوزی در منطقه صعب العبور و قله‌های مرتفع در منطقه حفاظت شده شیمبار، کار اطفای حریق با کمک یک فروند بالگرد از امروز آغاز شده است.

 وی ادامه داد: خوشبختانه امروز این بالگرد با انجام ۱۰ پرواز در منطقه توانست از گسترش آتش به سایر مناطق در ارتفاعات جلوگیری کند و آتش سوزی در منطقه مهار شد.

اشرفی ادامه داد: به منظور اطمینان از مهار کامل  آتش کار پایش و در صورت نیاز ادامه اطفای حریق در روزهای آینده توسط این بالگرد ادامه خواهد یافت.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست که خود نیز در این عملیات حضور داشت، از تلاش‌های جوامع محلی ، کادر پروازی و نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست که در سه روز متوالی  در مهار آتش در منطقه فعالیت داشته‎اند قدردانی کرد و گفت: این آتش بیشتر  در منطقه مرتعی بوده و برآورد اولیه نشان داده که حدود ۶۵ هکتار از این منطقه دچار حریق شده است.

از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰ فقره آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های اندیکا رخ داده که متاسفانه نبود امکانات باعث شده خسارت‌های زیادی به مراتع و جنگل های این شهرستان وارد شود.

منطقه حفاظت شده شیمبار در شهرستان اندیکا با حدود ۵۰ هزار هکتار است. اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه در شمال شرق خوزستان واقع شده است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار