تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۰۴۷۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌ بهداشتی در خرمشهر برگزار می‌شود
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: آیین‌های عزاداری محرم و صفر در مساجد و حسینیه‌های این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

محمد حیدری روز دوشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در فرمانداری خرمشهر بیان کرد:بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا برگزاری آیین‌های عزاداری دهه نخست محرم به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شد و برگزاری آن با اولویت در مساجد و حسینیه‌ها با سقف بلند با گنجایش یک چهارم جمعیت و با رعایت فاصله‌گذاری از هر طرف یک و نیم متر مانعی ندارد.

وی افزود: توصیه می‌شود مراسم در منازل انجام نشود و همچنین مراسم دسته گردانی از نقطه‌ای به نقطه دیگر و تجمع هیات‌ها و استفاده طبل، سنج و وسایل مشترک ممنوع است.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه برپایی موکب و ایستگاه صلواتی و سینه‌زنی‌سنتی به سبک بوشهری ممنوع است، گفت: توزیع نذورات و هرگونه پذیرایی در مواکب و آیین‌های عزاداری ممنوع است.

وی بر استفاده از ماسک در هنگام برگزاری آیینهای عزاداری تاکید کرد و افزود: همه کسانی که می‌خواهند آیین‌های عزاداری را برگزار کنند باید ضمانت اجرایی برای رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست داشته باشند.

حیدری گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم و عزاداری حسینی را در چارچوب دستورالعمل‌ بهداشتی به نحو احسن اجرا کنیم.

وی ادامه داد: نیازمند حمایت ائمه جماعات، حوزه علمیه، شورای سیاست گذاری و امام جمعه خرمشهر هستیم؛ طبق دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونای خوزستان باید تمامی مسایل روزانه رصد و گزارش شود.

حیدری برگزاری جلسات هم‌اندیشی با هیات‌های مذهبی و موکب‌داران را برای بیان شیوه نامه‌های برگزاری عزاداری حسینی خواستار شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار