تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۲۰۴۷۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص چهارهزارو۷۹۳ تن سهمیه شکر به خوزستان
  مدیرخدمات بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: چهار هزار و ۷۹۳ تن شکر به خوزستان اختصاص یافته که تنها تاکنون یک هزار و ۳۷۷ تن جذب شده و باید هر چه زودتر باقی سهمیه جذب شود.

 احمدرضا مرید السادات روز دوشنبه در نشست تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: در صورتی که این سهمیه شکر تا ۱۰ روز آینده در خوزستان جذب نشود به تهران برگشت خواهد شد.

وی گفت: ۲ هزار و ۶۵۲ تن شکر ویژه خانوار با قیمت هر کیلوگرم ۶۳ هزار ریال به خوزستان اختصاص یافته که از این میزان تاکنون ۸۱۵ تن جذب شده است.

مدیرخدمات بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: همچنین۲ هزارو ۱۴۱ تن شکر صنف و صنعت به خوزستان اختصاص یافته بود که از این میزان تاکنون ۵۶۲ تن جذب شده است.

مریدالسادات با اشاره به اینکه باید هر چه زودتر برای جلوگیری از برگشت سهمیه شکر استان به تهران، جذب شود بیان کرد: به زودی سهمیه کالاهای اساسی موردنیاز ایام محرم و صفر خوزستان نیز اعلام خواهد شد.

طبق تصویب ستاد تنظیم بازار کشور شکر باید به صورت بسته بندی عرضه شود و سازمان صمت خوزستان نیز شکر را به صورت بسته بندی عرضه می کند اما به دلیل ورود و عرضه شکر فله در استان از شکر بسته بندی استقبال نشده است.

طبق اعلام ستاد ملی کرونا عرضه و فروش مواد غذایی به ویژه شکرممنوع است.

نیاز به تعیین مکانی در اهواز برای عرضه کالای اساسی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این نشست بیان کرد:نیاز است که شهرداری اهواز مکانی را در این شهرستان برای عرضه مستقیم کالای اساسی در نظر گیرد تا بدون دخالت واسطه، کالای اساسی به دست مردم برسد.

عبدالامیر نیرومند افزود: ایجاد چنین مکانی باعث می‌شود تا کالای اساسی بدون دخالت دلالان عرضه، و کالا با قیمت مناسب و پایین‌تر قیمت بازار عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه برای انجام این کار نیاز به همکاری شهرداری اهواز است ادامه داد: جهاد کشاورزی اهواز این آمادگی را دارد تا در صورت فراهم کردن چنین مکانی با همکاری اتحادیه‌ها کالاهای اساسی و مواد غذایی را با قیمتی مناسب و دولتی در چنین فضایی عرضه کند.

سازمان صمت خوزستان چند بار از شهرداری اهواز خواستار راهاندازی بازار روز به منظور عرضه اقلام تنظیم بازار و کالاهایی با قیمت مناسب شده است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار