تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۰۴۶۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پزشک در منزل
در بسیاری از خانواده ­ها افراد سالمند یا معلولی وجود دارند که از توانایی­های افراد عادی بی­بهره­اند. این افراد در انجام بخشی از کارهای خود ناتوان­اند و در صورت بروز بیماری و کسالت، مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان کار مشکل و طاقت­ فرسایی برای این افراد خواهد بود. از این رو، حضور پزشک در منزل از به وجود آمدن دشواری­ های رفت و آمد افراد ناتوان و سالمندان جلوگیری می­کند. فرد بیمار می­تواند از تمام خدمات درمانی قابل ارائه توسط پزشک در منزل استفاده کند.

یکی از مجموعه­ های خدمات درمانی ارائه کننده­ی خدمت پزشک در منزل، مجموعه­ ی هوم کا است. پزشکان و متخصصانی که با مجموعه­ی هوم کا همکاری دارند، مهارت بالایی برای درمان بیماران در محل زندگی خودشان دارند و به صورت شبانه ­روزی آماده­ ی ویزیت بیماران و انجام خدمات پزشک در منزل می­باشند. برای آشنایی بیشتر با خدمات پزشک در منزل با ما همراه باشید.

خدمات پزشک در منزل

پس از انجام درخواست و اعلام نیاز برای استفاده از خدمات پزشک در منزل، شرکت ارائه دهنده­ی خدمات درمانی، بلافاصله پزشکی را به سوی محل درخواست ارسال می­کند. اولین گام، درخواست شرح حال از بیمار و انجام معاینات بالینی بیمار توسط پزشک است. مواردی مانند سطح هوشیاری، فشار خون، نبض و درجه­ی حرارت بدن پارامترهایی است که توسط پزشک در منزل مورد بررسی قرار می­گیرند. پس از آن، بررسی ­های مختلف اندام­های مختص درگیر بیماری صورت گرفته و پس از آن در صورت لزوم آزمایشات مربوطه تجویز می­گردد. ممکن است پزشک برای تسکین درد داروهایی تجویز کند و تا زمان انجام درمان بیمار ملزم به مصرف آن­ها باشد.

مجموعه­ی هوم کا با همکاری تیم قوی پزشکی عمومی و تخصصی پزشک در منزل، خدمات درمانی فراوانی را ارائه می­دهد.

در ادامه به صورت موردی به خدمات قابل ارائه توسط پزشک در منزل اشاره می­کنیم:

- انجام معاینات بالینی مورد نیاز با توجه به شرح حال بیمار

- تجویز آزمایشات جدید مورد نیاز بر اساس معاینات انجام شده توسط پزشک در منزل

- تجویز داروهای مورد نیاز در راستای بهبودی فرد بیمار

- انجام توصیه­های مورد نیاز به خانواده و اطرافیان بیمار جهت پرستاری هرچه­ بهتر

موارد مذکور بخشی از مهمترین کارهای پزشک در منزل می­باشد که در صورت انجام دقیق آن­ها و رعایت استانداردهای تعریف شده در انجام خدمات، روند بهبودی بیماری را سرعت می­بخشد. علاوه بر موارد اشاره شده، خدمات زیر نیز می­تواند با نظارت پزشک در منزل و توسط افراد متخصص و آموزش ­دیده انجام شود:

- فیزیوتراپی در منزل: برای انجام درمان اواع ناتوانی­های جسمی و عضلانی از این خدمت پزشک در منزل کمک گرفته می­شود.

- ویزیت پزشک عمومی و متخصص در منزل: هرگونه کسالت هرچند کوچک می­تواند باعث بهره­گیری از خدمت پزشک در منزل گردد که پزشک می­بایست فرد بیمار را ویزیت کرده و پروتکل­های درمانی را آغاز کند. در صورت پیشرفته بودن و شدت داشتن بیماری، ویزیت بیمار توسط پزشک متخصص توصیه می­شود.

- پانسمان و تزریقات: از جمله خدمات پزشک در منزل است. نوع پانسمان به جراحت و آسیب­دیدگی مربوط می­شود. تزریقات در منزل نیز شامل انجام سرم و تزریق آمپول­ های عضلانی می­باشد.

- نصب اکسیژن: نصب اکسیژن که با نظارت پزشک در منزل انجام می­گیرد، مختص افرادی است که مشکلات تنفسی دارند.

- نوار قلب: افراد مشکوک به بیماری قلبی، پس از معاینات متخصص، ملزم با انجام آزمایش نوار قلب می­شود. آزمایش در منزل نیز جزو خدمات پزشک بوده و نتیجه­ ی آن توسط پزشک متخصص ارزیابی می­شود.

- سونوگرافی و رادیولوژی: طیف وسیعی از بیماری­های داخلی نیازمند انجام رادیولوژی و سونوگرافی هستند که باید با توجه به تجویز متخصص انجام شوند

موارد ذکر شده بخشی از خدمات پزشک در منزل است که پس از ویزیت پزشک یا متخصص و درصورت تجویز، قابل انجام می­باشند.

پیشنهاد ما به شما برای بهره­گیری از خدمات پزشک در منزل، کمک گرفتن از مجموعه­ ی متخصص و آموزش­ دیده ­ی هوم کا می­باشد. کارنامه­ ی درخشان این مجموعه گواه این موضوع است که تعداد بیماران بسیار زیادی با کمک این مجموعه به بهبودی کامل دست یافته­اند. لذا اگر به دنبال بهبودی هرچه سریع­تر بیمار خود هستید، با کارشناسان مجموعه­­ی هوم کا ارتباط بگیرید و درخواست پزشک در منزل دهید.

هزینه پزشک در منزل

عوامل مختلفی در هزینه پزشک در منزل دخیل هستند. اولین آن­ها تخصص پزشک است. اینکه فرد اعزام شده به محل شما پزشک عمومی باشد یا متخصص، یکی از این عوامل می­باشد. خدمات پزشک در منزل بر اساس بیماری و شدت پیشرفت بیماری در فرد بیمار، می­تواند برعهده­ ی پزشک عمومی یا پزشک متخصص باشد.

هزینه پزشک در منزل همچنین می­تواند بر پایه­ ی خدماتی باشد که پزشک ارائه می­کند. دوره­ی درمان بیمار و ساعات مورد نیاز بیمار برای حضور پزشک از دیگر پارامترهای تایین هزینه می­باشد.

انجام آزمایشات مورد نیاز که توسط پزشک تعیین می­شود نیز یکی دیگر از عوامل تعیین هزینه پزشک در منزل است. آزمایشات توصیه شده توسط پزشک بر مبنای نوع بیماری فرد و مقدار پیشرفت بیماری می­باشد.

مجموعه­ ی هوم کا علاوه بر خدمات پزشک در منزل که در اختیار بیماران قرار می­دهد، مراحل انجام آزمایش برای بیمار را نیز آسان می­کند. کارشناسان این مجموعه در صورت نیاز انجام هر آزمایشی، برای انجام نمونه ­گیری به محل فرد بیمار مراجعه کرده و عملیات نمونه­ گیری را انجام می­دهند و آن را به آزمایشگاه می­فرستند تا آزمایشات مورد نیاز بر روی نمونه انجام شود. با مجموعه­ ی هوم کا بالاتری سطح خدمات پزشک در منزل را تجربه خواهید کرد.

مزیت پزشک در منزل

افراد ناتوان، معلول و سالمندان بیشترین جامعه هدف برای دریافت خدمات پزشک در منزل هستند. این افراد درصورت رفتن به مطب یا درمانگاه سختی بسیاری را متحمل می­شوند. علاوه بر این، در شرایط کنونی و وجود بیماری همه­گیر کرونا، رفتن این افراد به مکان­های آلوده­ی درمانگاه و بیمارستان بسیار پرخطر است. به همین دلیل پزشک در منزل می­تواند امنیت فرآیند درمان را بالاتر ببرد. همچنین افراد زمانی که در منزل تحت درمان قرار گیرند، روحیه و شادابی بیشتری خواهند داشت که این موضوع در روند بهبودی آن­ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود. مطالعات نشان می­دهد که روحیه­ی فرد بیمار ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با بهبودی هرچه بهتر و سریع­تر بیمار دارد. از طرفی، هرچه تیم پزشکی مجموعه ­ای که درخواست پزشک در منزل از آن­جا انجام شده است قوی­تر و ماهرتر باشد، بهبودی فرد بیمار نیز سریع­تر خواهد بود. به همین دلیل لازم است تا افراد برای انتخاب مجموعه­ ای که قرار است خدمات پزشک در منزل را دریافت کنند، حساسیت بالایی داشته باشند. مجموعه ­های بسیاری در زمینه­ی خدمات دزمانی فعالیت دارند که بدون شک تمامی آن­ها قادر به ارائه­ی خدمات با کیفیت بالا نیستند. از این رو، بهترین کار ممکن برای شروع، انجام تحقیقات درمورد مجموعه ­های خدمات درمانی است.

مجموعه ­ی هوم کا این افتخار را دارد که خدمات منحصربفرد پزشکی را ارائه دهد. سابقه ­ی درخشان این مجموعه در انجام خدمات پزشک در منزل ثابت کرده است که این مجموعه یکی از بهترین­ها در این زمینه می­باشد. لذا خانواده­های مراجعه کننده به این مجموعه می­توانند با خیال آسوده درمان فرد بیمار را به عهده­ی این مجموعه بسپارند.

نکات لازم جهت استفاده­ ی بهتر از خدمات پزشک در منزل

یکی از مهمترین نکاتی که فرد بیمار و خانواده ­ی او باید رعایت کنند، بیان شرح حال بیمار به کارشناسان و پزشک در منزل می­باشد. با انجام این کار، کارشناسان مجموعه­ ی درمانی اطلاعات کامل فرد بیمار را خواهند داشت و این موضوع کمک شایانی به انتخاب هرچه بهتر پزشک مناسب با حال بیمار خواهد کرد. انجام گرفتن هرچه بهتر خدمات پزشک در منزل در گرو بیان شرح حال دقیق بیمار است. داروهای مورد استفاده­ی فرد بیمار می­بایست به ­طور دقیق به پزشک گزارش شود. به همین جهت شایسته است که خانواده­ ی فرد بیمار قبل از حضور پزشک در منزل تمامی داروها و گزارشات آزمایشات قبلی فرد بیمار را در دسترس قرار دهند تا به به پزشک ارائه کنند.

پزشک در منزل پس از انجام معاینات اولیه و تشخیص بیماری، آزمایشات مورد نیاز را مشخص می­کند. همچنین بر اساس شرح حال بیمار داروها و نتیجه­ی آزمایشات پیشین بیمار را مورد بررسی قرار می­دهد. ممکن است با تشخیص پزشک، برخی از داروها تعویض شوند و یا نحوه­ی مصرف آن­ها تفاوت کند. خانواده و فرد بیمار باید کارهای عنوان شده توسط پزشک در منزل را به دقت انجام دهند تا روند بهبود بیماری با سرعت بالاتری صورت پذیرد.

مجموعه­ ی درمانی هوم کا به عنوان یکی از معتبرترین و بزرگ­ترین مجموعه­ های فعال در این زمینه، با تیم قوی و متخصص پزشکی خود، قادر به انجام خدمات پیشرفته­ ی پزشک در منزل می­باشد. پزشکان عمومی و متخصص این مجموعه­، فارغ ­التحصیل از بهترین مراکز علمی کشور هستند و در انجام خدمات پزشکی تخصص بالایی دارند.

:
:
:
آخرین اخبار