تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۰۴۶۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ضرورت راه اندازی بازار روز در خوزستان
معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت : راه اندازی بازار روز در اهواز و سایر شهرستان‌های استان برای عرضه کالا با قیمت‌های مناسب و بدون دخالت واسطه‌گران یک ضرورت است.

 عبدالرحمان ناصریان دوشنبه در نشست تنظیم بازار استان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: در تمامی استان‌ها بازار روز برای عرضه کالا با قیمت‌های دولتی و بدون دخالت واسطه به منظور تعدیل قیمت‌ها در بازار ایجاد شده، اما متاسفانه هنوز اینگونه بازارها در اهواز و سایر شهرستان های خوزستان راه اندازی نشده است.

وی گفت: راه اندازی بازار روز باعث می‌شود کالا بدون دخالت دلالان و با قیمت دولتی به دست مردم برسد.

ناصریان افزود: از شهرداری‌ها انتظار داریم که بازار روز را در اهوازوسایرشهرستان‌های خوزستان راه اندازی کنند تا مردم خوزستان از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت با اشاره به اینکه فروشگاه‌های بزرگ در استان از مرغ منجمد استقبال نکردند بیان کرد: به منظور تعدیل قیمت مرغ کشتار روز در بازار استان تصمیم گرفته شد مرغ منجمد در بین فروشگاه‌های بزرگ استان عرضه شود که متاسفانه فروشگاه‌ها از این کالا استقبال نداشتند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که فروشگاه‌های بزرگ در استان همکاری بیشتری داشته باشند و با توجه به تقاضای مردم برای این کالا درخواست مرغ منجمد عرضه و به کاهش قیمت مرغ در سطح بازار کمک کنند.

ممنوعیت فروش شکرفله در ستاد ملی کرونا

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان ادامه داد: در ستاد ملی کرونا فروش مواد خوراکی فله از جمله شکر که از کالاهای پرمصرف است برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و احتمال آلوده شدن ممنوع شده است.

ناصریان بیان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار، شکر باید به صورت بسته بندی به فروش برسد اما به دلیل ورود شکر فله از استان های دیگر به خوزستان شرکت‌های پخش استان رغبتی برای خرید شکر بسته بندی ندارند.

روند صعودی قیمت کالا همچنان ادامه دارد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت خوزستان بیان کرد: با تغییر نرخ ارز قیمت بسیاری از کالاها افزایش یافته و همچنان این روند ادامه دارد.

بهرام جباری در ادامه با اشاره به افزایش قیمت آهن در بازار طی روزهای اخیر گفت: به دلیل اینکه عرضه و خرید و فروش آهن در بورس انجام می‌شود، این وضعیت برافزایش قیمت این کالا تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: قیمت لاستیک تا ۳۰ درصد افزایش یافته و قیمت لبنیات نیز طبق اعلام سازمان حمایت از مصرف کننده افزایش خواهد یافت.

جباری بیان کرد: یکی از کالاهایی که در یک ماه اخیر قیمت آن بسیار افزایش یافته مرغ است و در حال حاضر قیمت این کالا در بازار هر کیلوگرم ۱۸۷ هزار ریال است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت مرغ را افزایش قیمت نهاده و نبود نهاده با قیمت دولتی در بازار عنوان کرد.

وی گفت: در چهار ماه امسال ۶۳ هزار بازرسی توسط بازرسان این سازمان از سطح بازار انجام گرفته که در این بازرسی ها ۲ هزار و ۷۸۷ پرونده تخلف به ارزش ۹۶۸ میلیارد و ۶۲ میلیون ریال تشکیل شده است.

  جباری با بیان اینکه در این شرایط اقتصادی دیگر نمی توان بیش از این به بازار و اصناف فشار وارد کرد افزود: بسیاری از اصناف در استان درخواست ابطال پروانه کار خود را دارند، باید برای ماندگاری واحدهای تولیدی و اصناف در خوزستان از آن ها حمایت شود.

تعیین نرخ خودسرانه در تنظیم بازار شهرستان ها

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان ادامه داد: مطلع شدیم که تنظیم بازار ماهشهر بدون هماهنگی نرخ هر سیلندر گاز مایع که نرخ مصوب آن ۹۷ هزار ریال است را تا ۱۳۰ هزار ریال افزایش داده است.

وی گفت: کالایی که قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور و استان را دارد امکان تغییر قیمت آن در شهرستان ها طبق قوانین وجود ندارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار