تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۲۰۴۶۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آب کشت تابستانه خوزستان تامین است
 مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان گفت: از نظر رهاسازی آب، مساله خاصی در تامین آب مورد نیاز کشت‌های تابستانه در خوزستان وجود ندارد و کشاورزان می توانند براساس سطح زیر کشت مشخص شده، کشت کنند.

علی شریفی در خصوص آخرین وضعیت تامین آب مورد نیاز کشت تابستانه کشاورزان خوزستان اظهار کرد: عملیات کشت تابستانه در خوزستان در همه بخش‌ها به جز حوضه مارون که کشت شلتوک در آن ممنوع اعلام شده، در حال انجام است.

وی افزود: برای همه حوضه‌های آبی که سطح زیر کشت در آن‌ها در برنامه‌ریزی‌های مشترک مشخص شده است، مشکلی در بحث رهاسازی و تامین آب مورد نیاز کشت‌های تابستانه وجود ندارد و آب مورد نیاز این کشت ها در حال تامین است.

مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: بر اساس آنچه مصوب شده، میزان آب مورد نیاز کشت تابستانه در استان خوزستان حدود ۸.۱ میلیارد مترمکعب است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در حال رهاسازی است.

شریفی عنوان کرد: وضعیت مخازن آبی استان خوزستان برای رهاسازی این میزان آب مورد نیاز کشت‌های تابستانه مطلوب است و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۸.۹ میلیارد مترمکعب حجم مفید در مخازن سدهای استان خوزستان وجود دارد و از نظر رهاسازی آب، مساله خاصی در بحث تامین آب مورد نیاز کشت‌های تابستانه وجود ندارد و کشاورزان می‌توانند براساس سطح زیر کشت مشخص شده، کشت کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار