تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۲۰۴۶۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشارکت ۱۸ کتابفروشی خوزستان در طرح «تابستانه کتاب ۹۹»
 معاون فرهنگی و رسانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از مشارکت ۱۸ کتابفروشی خوزستان در طرح «تابستانه کتاب ۹۹» خبر داد که به گفته او از این تعداد، ۱۱ کتابفروشی متعلق به اهواز و هفت کتابفروشی دیگر به شهرستان‌های این استان اختصاص دارد.

مرتضی جمشیدی با اشاره به مشارکت کتابفروشی‌های استان خوزستان در طرح تابستانه کتاب گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیبی که به حوزه نشر و کتابفروشی‌ها وارد شد، برگزاری طرح تابستانه می‌تواند ضرر و زیان این صنف را تا اندازه‌ای جبران و نیز رونق دوباره‌ای به پیکره نحیف کتابفروشی‌ها ببخشد.

وی افزود: از بین ۱۸ کتابفروشی متقاضی طرح، تعداد ۱۱ کتابفروشی متعلق به اهواز و هفت کتابفروشی دیگر به شهرستان‌های استان اختصاص دارد.

جمشیدی بیان کرد: از شهر اهواز کتابفروشی‌های محام، شرق، رشد شعبه مرکزی، رشد شعبه نادری، رشد شعبه زیتون، شهر کتاب اهواز، شهر کتاب کیهان، جعفری شعبه زیتون، پاتوق کتاب اهواز، رسانه بیداری و اسوه در این طرح حاضر شدند.

معاون فرهنگی و رسانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: همچنین کتابفروشی دارلکتب سعید و شهر کتاب از آبادان، چهار کتابفروشی معراج، کتابسرای رشد، وارثین و فرزانگان از دزفول و کتاب رشد از شوشتر در فهرست کتابفروشی‌های سایت خانه‌ کتاب قرار دارند.

وی با اشاره به شرایط عمومی اعلام شده در طرح تابستانه از سوی موسسه خانه کتاب گفت: این طرح از ۱۸ مرداد به مدت ۱۲ روز همزمان با سراسر کشور در خوزستان آغاز به کار کرد. میزان یارانه خرید برای کتاب‌ها ۲۰ درصد، سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و سقف یارانه خرید برای هر خریدار ۳۰۰ هزار ریال اعلام شد.

به گزارش ایسنا، براساس اعلام اداره کل ارشاد خوزستان، جمشیدی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا، خریدهای غیرحضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل تابستانه امکان‌پذیر است و کتابفروشی‌های متقاضی در زمان اجرای طرح باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار