تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۰۴۶۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شورای خبرگان بانکی خوزستان تشکیل شد
 استاندار خوزستان گفت: شورای خبرگان بانکی خوزستان بر اساس سیاست‌های دولت همزمان با سراسر کشور به منظور ایجاد وحدت رویه اقتصادی فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری نشست شورای خبرگان بانکی  با اشاره به اینکه احکام اعضای این شورا از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر شده است اظهارداشت: یکی از مهمترین وظایف این شورا ایجاد وحدت رویه در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی استان با محوریت بانک‌ها است.

وی ادامه‌داد: هماهنگی بین بانک‌ها امری است که می‌تواند به تسهیل سرمایه‌گذاری مستمر و بدون مشکل برای بخش خصوصی منجر شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه بعضا در ارائه خدمات بانکی و اختصاص تسهیلات مختلف به صورت سلیقه‌ای عمل می‌شود، گفت: این موضوع در دستور کار خبرگان بانکی استان خوزستان قرار دارد تا با ایجاد هماهنگی لازم این مشکل نیز رفع شود.

استاندار خوزستان بیان‌داشت: بانک‌ها می‌توانند در استان به عامل محرک در توسعه متوازن اقتصادی تبدیل شوند و از همین‌رو نیاز است تا سیاستگذاری‌ صحیح دولت به این منظور با دقت اجرا و مورد پیگیری قرار گیرد.

وی سیاستگذاری شفاف و تسهیل در امور بانکی را مهمترین مولفه توسعه اقتصادی دانست و گفت: تلاش می‌شود با برگزاری نشست‌های مستمر شورای خبرگان بانکی این بخش از اهداف دولت تدبیر و امید در استان خوزستان اجرایی و عملیاتی شوند.

بر اساس این گزارش، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد خوزستان در زمینه پرداخت تسهیلات نسبت به سپرده‌های بانکی در مقایسه با دیگر استان‌های کشور جایگاه مناسبی ندارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار