تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۲۰۴۶۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وعده ۲۵ روزه فرماندار بهبهان برای حل مشکل آب روستاها
فرماندار بهبهان گفت: با انجام پروژه‌های جدید تا ۲۵ روز آینده مشکل آب روستا حل و به پایداری می‌رسد و مشکلات دیگر آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 این روزها ماجرای آب در خوزستان زخمی تازه به مردم باز کرده که ریشه در سالیان متمادی عدم توجه مدیران وقت به آن بوده و حالا اهالی روستاها و شهرک ها را به گلایه واداشته است.

بهبهان با وجود موقعیت سوق الجیشی و قرار گرفتن میان دو رودخانه و سد هم از این قاعده مستثنی نیست و برخی از روستاهای آن از مشکل کم آبی و عدم وجود آب پایدار رنج می برند.

اخیرا نیز کلیپی از تجمع اهالی روستای محمدآقا آغاجری به صورت مسالمت آمیز جلوی درب فرمانداری شهرستان نیز منتشر و خواستار رفع مشکلات آب روستا شدند

یوسف زمانی اصل در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: کارهایی در خصوص رفع مشکلات آب انجام گرفته که هنوز به مرحله نهایی نرسیده است.

وی افزود: مردم این روستا بصورت مسالمت آمیز جلوی درب فرمانداری تجمعی داشته که خواستار حل مشکل آب بودند و در بازدید میدانی دستور دادم فورا این موضوع به صورت کوتاه مدت حل شود.

فرماندار بهبهان بیان کرد: روستای دودانگه بزرگ 4.5 کیلومتر حفاری نیاز دارد که تاکنون 2.5 کیلومتر محقق شده و ما بقی نیز از امروز انجام می گیرد البته خرید لوله ها انجام شده که ان شاالله وضعیت آب پایدار آن حل می شود که تاکنون 1.5 کیلومتر آن حل شده است.

وی با اشاره به مشکل روستای محمدآقا و تجمع اهالی آن جلوی درب فرمانداری گفت: موضوع آب روستای محمدآقا تا 25 روز آینده به بهره برداری می رسد البته مشکلات و موانع دیگری نیز هست که با برگزاری جلسه در هفته آینده به آن ها رسیدگی می شود.

تجمع مسالمت‌آمیز بود

یکی از اعضا شورای شهر تشان در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: علیرغم فیلمهای منتشره در فضای مجازی، مردم این روستا بصورت مسالمت آمیز جلوی فرمانداری تجمع و خواستار رفع مشکل آب بودند که با حضور معاون فرماندار و قول مساعد برای حل موضوع اعتراضکنندگان به خانه بازگشتند.

وی با اشاره به مشکل آب روستاهای تشان نیز افزود: مشکل آب شرب کوی آبلش حل شده وجهت تقویت فشارآب چندخانواده، سایزلوله ورودی آبلش خریداری ومحل موردنظرحفاری و آماده نصب است
عضو شورای اسلامی شهر تشان بیان کرد: طی جلسهای شهردارواعضای شورای شهر با فرماندار شهرستان زمانی مقرر شد از امروز پیمانکارمربوطه بااجرای لوله گذاری خط جدید انتقال آب روستای تنگ بن، تااخرهفته مشکل آن عزیزان حل شود.

وی با اشاره به دستور فرماندار شهرستان مبنی بر خرید پمپ برای روستای بجک گفت: مشکل کوی مشهد، کلگه زار و چهاردهی در دستور کار قرار گرفته وبزودی نتیجه اعلام میشود.

پور مسیری بیان کرد: باتوجه به اینکه خط جدید کوی تلکهنه،شاه غالب وثارالله راه اندازی شده،بعضی محلات بامشکل قطعی آب مواجه شدهاند که میطلبد اولا مخزن موجود بلا استفاده قدیمی درکوی شاه غالب تعمیر و وارد مدارشود و کارشناس اداره آب طبق نقشه نقاط مشکل دار راعیب یابی کرده و مخزن موجود در کوی تلکهنه که درحال اجرای نصب است سریعتر انجام پذیرد که این نکات بافرماندار درمیان گذاشته شد.

این عضو شورا عنوان کرد: راجع به انشعاب سدکوثربه شهرستان بهمئی، دوره نمایندگان سابق و هم اکنون جناب آقای مظلومی ، و بارایزنی انجام شده بامعاون وزیر شد انشعاب به تشان داده شد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار