تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۲۰۴۶۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار هلال احمر دزفول درخصوص فعالیت تورهای گردشگری غیرمجاز
 رئیس جمعیت هلال احمر دزفول درخصوص فعالیت تورهای گردشگری غیرمجاز که منجر به حوادث ناگواری در رودخانه دز و مناطق کوهستانی می‌شود، هشدار داد.

مصطفی طحان دزفولی  اظهارداشت: جاذبه‌های گردشگری شهرستان دزفول سال‌های گذشته در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی معرفی شدند که با معرفی این جاذبه‌ها شاهد ورود تورهای گردشگری زیادی از نقاط مختلف استان و سایر استان‌ها به مناطق گردشگری شهرستان بودیم.
وی افزود: برخی از این تورها به صورت غیرمجاز و بدون داشتن مجوزهای لازم اقدام به فعالیت گردشگری می‌کنند که رعایت نکردن استانداردهای لازم بخصوص اصول ایمنی منجر به وقوع حوادث ناگوار از جمله حادثه تلخ چال کندی در سال ۹۶ شد.
رئیس جمعیت هلال احمر دزفول افزود: طی ماه‌های گذشته با وجود محدودیت‌های در نظر گرفته شده از سوی ستاد مدیریت کرونا با چند حادثه از جمله گم شدن اعضای تور گردشگری غیربومی مواجه شدیم که نشان دهنده بی‌توجهی به اصول گردشگری و کوهپیمایی است. 
وی گفت: برخی مناطق گردشگری شهرستان دزفول از جمله چال کندی، کول خرسون، دره توبیرون، آبشار شوی و برخی مناطق دیگر با وجود زیبایی بی‌نظیر و ویژگی‌های منحصر به فرد دارای نقاط حادثه خیز و بسیار خطرناک هستند که نداشتن شناخت کافی گردشگران از این مناطق می‌تواند ریسک وقوع حوادث ناگوار را به شدت افزایش دهد.
طحان دزفولی بیان کرد: نیمه دوم سال به دلیل شرایط آب و هوایی، حضور گردشگران در مناطق کوهستانی شهرستان افزایش می‌یابد لذا باید ضمن شناخت کافی از محل مورد نظر، این فعالیت در قالب تورهای مجاز و دارای سابقه و مهارت کافی انجام شود.

وی افزود: به طور قطع ساماندهی تورها نظارت بیشتر نهادهای مربوطه را می‌طلبد و این مهم نقش بسزایی در کاهش حوادث خواهد داشت.

روز گذشته(یکشنبه) ۲ گردشگر تهرانی در منطقه گردشگری دره توبیرون دچار حادثه شدند که توسط امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار