تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۲۰۴۶۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاجاری و رامهرمز همچنان در وضعیت قرمز هستند
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه درهفته‌های گذشته روند بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان رو به کاهش بوده گفت: آغاجاری و رامهرمز براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از لحاظ شیوع کرونا همچنان در وضعیت قرمز هستند. دکتر فرهاد ابول‌نژادیان روز یکشنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استانداری بیان کرد: کوچک‌ترین سهل‌انگاری در روند پیشگیری از ویروس کرونا موجب می‌شود خوزستان در شرایط بدی قرار گیرد هر چند که در سه هفته گذشته تعداد بستری‌ها و مراجعه‌کنندگان ناشی از کرونا کاهشی بوده است.
وی با بیان اینکه روند شیوع ویروس کرونا در خوزستان شکننده است توضیح داد:هشدارهای بهداشتی باید جدی گرفته شوند و نسبت به آن نیز مداخله جدی صورت گیرد تا به دوران پیک بیماری برنگردیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه وضعیت رنگ شهرها از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام‌ می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی نقشی در آن ندارد ادامه داد:براساس بررسی‌ انجام شده یکی از ۲ شهر قرمز خوزستان در هفته جاری از وضعیت قرمز خارج می‌شود، ضمن اینکه بقیه شهرهای خوزستان در وضعیت نارنجی و زرد هستند.

وضعیت بیمارستان‌های خوزستان از نظر تعداد بیماران کرونایی
ابول‌نژادیان با بیان اینکه بیمارستان رازی اهواز تنها بیمارستان پذیرنده بیماران کرونا است گفت: بیمارستان سینای اهواز هشت بیمار در بخش ویژه و ۲ بیمار در بخش عادی، و بیمارستان فاطمه الزهرا (س) اهواز نیز ۲ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه دارد.

وی افزود: دیروز در بیمارستان گنجویان دزفول ۱۰ بیمار به آمار مبتلایان به کرونا اضافه شد که علامت هشدار است و تعداد بیماران آن به ۳۱ بیمار در بخش ویژه و ۶۵ بیمار در بخش عادی می‌رسد.در بخش عادی بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک نیز ۲ بیمار بستری هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه در بیمارستان نظام مافی شوش ۱۱ بیمار و در بیمارستان نفت آبادان ۱۰ بیمار کرونایی در بخش عادی بستری هستند گفت: در بیمارستان طالقانی آبادان و بیمارستان شهیدزاده بهبهان نیز روند ثابت مانده است و در باغملک‌ و رامشیر نیز بیمار کرونایی نداریم.
وی ادامه داد: همچنین بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان، بیمارستان مصطفی خمینی، بیمارستان بقایی ۱ و ۲، بیمارستان شهدای سوسنگرد، بخش‌های عادی بیمارستان معرفی ماهشهر و بیمارستان امام رضا (ع) در امیدیه بدون بیمار کرونایی هستند.
ابول‌نژادیان بیان کرد: بیمارستان خاتم‌الانبیای شوشتر نیز چهار بیمار کرونایی بستری داشت که اکنون به ۹ بیمار رسیده‌اند. بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان نیز چهار بیمار افزایشی داشتیم که در این شهرستان نیز باید احتیاط شود.
وی گفت: آیین عزاداری حسینی در ماه محرم باید براساس پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا برگزار شود و ضرورت دارد ستادی در همه شهرستان‌ها تشکیل شود تا بر روند برنامه‌هانظارت کند. برای روضه‌های خانگی نیز باید تدبیری اندیشیده شود زیرا نحوه و چگونگی برگزاری آنان مشخص نیست.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پروازها به خوزستان بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما باید اشغال شود اما آنچه که اتفاق می‌افتد خلاف این‌ امر است و از تمامی ظرفیت هواپیما استفاده می‌شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار