تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۲۰۴۶۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از کرونا در خوزستان
  مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان گفت: ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا در خوزستان اختصاص یافته است.

رضا قیصی پور بیان کرد: دولت ۴۰۰ هزارمیلیارد ریال به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اختصاص داده و براساس یک نظام مشخص و طبق آیین نامه ابلاغ شده قرار است که این تسهیلات پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تفکیک و توزیع بانکی این میزان اعتبار انجام و ابلاغ شده گفت: نامه‌ای از سوی معاون اول رییس جمهوری در این زمینه صادر شده که تخصیص به استان‌ها در اولویت است و باید نهایت استفاده را از این فرصت کرد.

قیصی پور با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص این تسهیلات بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از اقشار جامعه به این تسهیلات نیاز دارند اختصاص این اعتبار باید به درستی در خوزستان اطلاع‌رسانی شود؛ بر اساس بررسی‌ انجام شده، نسبت به سایر استانها در پرداخت تسهیلات عقب هستیم که بخشی از آن به ثبت نام‌ها و بخشی هم به حوزه بانکی بر می‌گردد که باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان با اشاره به اینکه از دستگاه‌ها و بانک‌های دولتی و خصوصی در پرداخت این تسهیلات دعوت شده گفت: در مجموع ۶۰ میلیارد ریال از اعتبار اختصاص داده شده به خوزستان جذب شده که نسبت به استان‌های دیگر در ردیف آخر هستیم.

قیصی پور با اشاره به اینکه باید مشکل اساسی در جذب نامناسب این تسهیلات در خوزستان پایش شود افزود: باید تمامی دستگاه‌ها و بانک‌ها در جذب هر چه بیشتر این اعتبار تلاش کنند چرا که در صورت عملکرد نامناسب زیر سوال خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه کم‌کاری دستگاه ها در این زمینه قابل قبول نیست بیان کرد: لازم است کمیته‌ای برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در این بخش تشکیل شود. دستگاه‌های متولی و بخش‌های مختلف باید رصد کنند و مشکلات را برطرف و اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند تا افراد و واحدهای کسب و کاری که به این تسهیلات نیاز دارند، مطلع شده و ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد از این تسهیلات در حوزه صنعت است که سازمان صمت باید به جدیت پیگیر مشکلات صنعتگران و واحدهای کسب و کار باشد و باید در معرفی واحدهای تولیدی نیازمند به این تسهیلات، همکاری بیشتری داشته باشد.

قیصی پور با بیان اینکه متاسفانه بانک‌ها طبق خواسته خود عمل می‌کنند و مشکلاتی به وجود ‌آمده باعث شده که تسهیلات پرداخت صورت نگیرد و جذب انجام نشود افزود: متاسفانه روزانه با بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات درگیر هستیم؛ بانک‌ها بر اساس آیین نامه خود عمل می‌کنند و می‌گویند بازرسی جلوی ما را می گیرد؛ یکی از عوامل اصلی جذب نشدن تسهیلات، نبود هماهنگی بانک ها است .

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان بر حمایت از حوزه فرهنگ و ارایه این تسهیلات به آنها در این شرایط کرونایی تاکید کرد.

قیصی پور بیان کرد: تعطیلی‌ها و کم شدن ساعات اداری در خوزستان، باعث شده تا بسیاری از بانک ها نتوانند به امور متقاضیان در بحث تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده پاسخ دهند؛ خوزستان نیاز به زمان بیشتری برای انجام امور به ویژه بررسی موارد تسهیلات ۱۲ درصدی کسب و کارها دارد.

وی ادامه داد:ضربه ای که کرونا به اقتصاد ایران وارد کرد همچون ضربه اقتصادی است که هشت سال جنگ تحمیلی وارد کرده بود.

وی گفت: با توجه به تحریم‌ها و مشکلاتی که در حوزه اقتصاد وجود دارد، نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید نزدیک به ۷۵۰ هزار میلیارد ریال را در نظر گرفته  که از طریق دولت هم به خانوارها و هم به حوزه اقتصادی همچون واحدهای تولیدی و کسب وکار کمک کند.

ازاوایل اسفند پارسال ایران که ویروس کرونا در کشورمان شیوع پیدا کرد بر تمامی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاثیر گذاشت به همین دلیل دولت برای کمک به بخش‌های مختلف به ویژه واحدهای تولیدی تسهیلات در نظر گرفته است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار