تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۰۴۶۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نفت حق آلایندگی و ارزش افزوده خوزستان را پرداخت نمی‌کند
نماینده مردم اهواز گفت: خوزستان اگر حق آلایندگی و ارزش افزوده را داشته باشد دیگر حتی به بودجه عادی نیز نیازی نیست.
  سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی  در رابطه با حقوق این استان اظهار کرد: حق آلایندگی و ارزش افزوده مطالبه ما از حوزه نفت است که در موقعیت‌های مختلف در رابطه با آن صحبت کرده‌ام.

وی افزود: تکلیف ما باید با نفت تعیین شود چرا که بحث‌های انحرافی مانند اینکه فروشی نداریم مطرح می‌کنند در حالی که آنها باید اعلام کنند که این مقدار محصول آلاینده نفتی داریم و این سهم، حق آلایندگی استان خوزستان است.

حسینی عنوان کرد: این اعداد و ارقام باید به شکل قانونی و ثابت به ما اعلام شود تا بدانیم حق آلایندگی چه میزان است و حالا بعد از آن تحلیل کنند که برای مثال مشکل فروش داشتیم یا تحریم بودیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئله بعدی ارزش افزوده است که اصلا تعلق نمی‌گیرد و استدلال آن‌ها این است که نفت استخراج شده صادر می‌شود و برای خوزستان تبدیل به فراورده نمی‌شود.

وی افزود: در صورتی که ما با این امر مخالفیم و معتقدیم نفتی که استخراج می‌شود با باز کردن شیر فلکه نیست بلکه برای استخراج آن عملیاتی انجام و سپس به سایر استان‌ها منتقل می‌شود.

حسینی در رابطه با حل مشکلات استان گفت: خوزستان اگر حق آلایندگی و ارزش افزوده را داشته باشد دیگر حتی به بودجه عادی نیز نیازی نیست.

وی افزود: مشکلات اهواز آنقدر فراوان است که بودجه عادی، عقب‌افتادگی‌های آن را جبران نمیکند؛ ما نیز در حال پیگیری مسئله حق آلایندگی و ارزش افزوده هستیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار