تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۰۴۵۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پتروشیمی ماهشهر ۱۳۰ میلیارد تومان در مناطق کم‌برخوردار ماهشهر هزینه می‌کند
 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر گفت:بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان طی ۳ سال و در قالب کمیته توسعه متوازن از سوی پتروشیمی برای توسعه مناطق محروم شهرستان هزینه می‌شود.

  عصر امروز آئین امضای 16 تفاهمنامه‌های طرح‌های توسعه متوازن با حضور نبی‌الله خون‌میرزایی معاون وزیر جهادکشاورزی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و مسئولان محلی این شهرستان در تالار آفرینش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

سید امید شهیدنیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در این جلسه اظهار داشت: مراسم امروز در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در صنایع پتروشیمی منطقه در محیط پیرامونی برگزار شده است؛ صنایع پتروشیمی در سال گذشته به این نتیجه رسید که باید خدمات بهتر و تاثیرگذارتری به مردم شهرستان ارائه دهد؛ مطالعاتی در زمینه بازنگری پروژ‌ه‌های شورای راهبردی انجام شده که نتیجه آن 16 پروژه امروز است.

وی با اشاره به اینکه ما باید به مناطق کم برخوردار و محروم توجه ویژه‌ای کنیم، افزود: امروز 16 تفاهنامه با دستگاه‌های اجرایی امضا خواهد شد که در مجموع بیش از 130 میلیارد تومان طی 3 سال و در قالب کمیته توسعه متوازن هزینه می‌شود؛ البته در کنار این پروژه، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سال‌های گذشته شورای راهبردی صنایع پتروشیمی و هزینه‌های جاری منطقه نیز در دستور کار بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به اینکه صنایع پتروشیمی امسال 3 برابر سال‌های گذشته هزینه کرده است، بیان کرد: عمده پروژه‌های امروز در حوزه اشتغالزایی بوده است؛ دستگاه‌های اجرایی باید در کنار ما بوده تا با انجام تعهدات خود این پروژه‌ها طی 3 سال به بهره‌برداری برسند؛ 40 درصد از اعتبار پروژه‌ها بر عهده دستگاه‌های اجرایی و 60 درصد دیگر آن بر عهده صنایع پتروشیمی است .

وی با اشاره به اینکه در صنایع پتروشیمی ظرفیت اشتغال محدودی وجود دارد، گفت: خوشبختانه 30 طرح توسعه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تعریف شده که طی 4 سال آینده بیش از 5 هزار ظرفیت شغلی ایجاد خواهد شد؛ البته این موضوع کافی نبوده و هدف ما ایجاد خود اشتغالی و آموزش راه اندازی کسب و کار‌های خورد در شهرک‌ها و مناطق محروم بوده است.

رئیس شورای راهبردی صنایع پتروشیمی عنوان کرد: اقدامات خوبی در زمینه امنیتی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، انجام خواهد شد؛ همچنین 176 واحد مسکن مهر که متعلق به مددجویان کمیته امداد است تکمیل خواهد شد، 450 واحد دیگر با همکاری کمیته امداد و بهزیستی نیز برای مددجویان آن‌ها احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: ما توقع داریم دستگاه‌های اجرایی در زمان تعیین شده به تعهدات خود عمل کرده و همچنین همه ظرفیت‌های خود در این زمینه را بکار گیرند؛ اداره کل بنادر و دریانوردی نیز که ظرفیت بزرگی در شهرستان بوده با همکاری فرماندار می‌تواند برای رسیدن به اهداف ما سرعت بخشد.

شهیدی نیا تصریح کرد: هلدینگ خلیج فارس نیز در کنار شورای راهبردی بیش از 30 میلیارد تومان تعریف کرده و با کمک شرکت‌های تابعه خود در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام خواهد داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح کمک های مومنانه نیز با کمک سپاه و بسیج طی یک ماه آینده انجام خواهد شد؛ در این طرح همانند مرحله اول بیش از 8 هزار بسته معیشتی به دست مددجویان کمیته امداد و بهزیستی خواهد رسید.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار