تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۰۴۵۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر جهاد:ظرفیت‌های صیادی بندر ماهشهر احیا شده‌است
 معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ظرفیت‌های صیادی بندر ماهشهر احیا شده است گفت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای در راستای مسئولیت‌های اجتماعی از سوی پتروشیمی ماهشهر گامی موثر برای ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه است.

 نبی الله خون میرزایی شامگاه چهارشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح‌های توسعه متوازن بندر ماهشهر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار داشت: جا دارد ابتدا از همکاری و پشتیبانی مالی منطقه اقتصادی پتروشیمی و همچنین دستگاههای پای کار برای اجرای این طرح های موثر قدردانی کنیم.

وی افزود: خوزستان در سه سال گذشته ماه به ماه در حوزه توسعه آبزی پروری ارتقا یافته و در سال گذشته نیز رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد و بی شک این دستاورد در آینده نیز با توسعه زیرساخت ها و پشتیبانی موثر مدیریت عالی استان بار دیگر محقق خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: اکنون ظرفیت های صیادی این منطقه که ریشه در فرهنگ مردم دارد در حال احیا است و امید می رود با اجرای این طرح ها شاهد رشد و توسعه این منطقه و ایجاد اشتغال پایدار باشیم.

وی بیان کرد : امیدواریم در این زمینه با تعهدات سازمان شیلات و آموزش نیروی انسانی و تامین اعتبارات لازم، بتوانیم گامی موثر برای رشد و توسعه این شهرستان برداریم.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس: راه اندازی فاز دوم پتروشیمی ماهشهر در اولویت قرار گیرد

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: مدیران استان توسعه خط ریلی و راه اندازی فاز دوم پتروشیمی ماهشهر را در اولویت قرار دهند.

حبیب آغاجری اظهار داشت: انتظار می رود مدیران استان نسبت به تعهدات خود جدی باشند و در بحث اعتبارات نیز همت ویژه ای به خرج دهند.

وی افزود: اکنون در برنامه ریزی های شورای راهبردی چندین طرح از جمله دبیرستان دخترانه در بخش جراحی را از قلم انداخته اند در حالی که دختران این منطقه پس از گذراندن دوران ابتدایی به دلیل نبود دبیرستان ترک تحصیل می کنند.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس ادامه داد: بسیاری از جوانان از ما خواسته اند که یک ورزشگاه در شان این منطقه احداث شود و این پروژه را نه شهرداری بلکه عملیات غیر صنعتی باید اجرا کند چرا که خود شهرداری یک ورزشگاه نیمه تمام دارد که اگر آن را تکمیل کند موثرتر است.

وی تصریح کرد: همچنین در بحث آب و فاضلاب شهرک طالقانی و شهر چمران همچنان مشکلات عمده ای وجود دارد و این مشکلات در شهرک طالقانی به دلیل کانال های روباز بیشتر بوده و در سال های اخیر با تلفات انسانی نیز مواجه بوده ایم.

آغاجری بیان کرد: در رابطه با بحث بهداشت و درمان نیز ۲ درمانگاه در شهرک طالقانی و چمران پیش بینی شده اما انتظار می رود دانشگاه جندی شاپور نسبت به تجهیز این ۲ مرکز نیز متعهد شود.

وی افزود: همچنین توسعه خط ریلی در این منطقه از ضرورت ها است که راه آهن جنوب وعده داده که خط مشهد را راه اندازی می کند و اگر مدیریت استان نیز برای راه اندازی خط تهران تلاش کند گامی موثر در این منطقه برداشته است.

تفاهم‌نامه اجرای طرح‌های توسعه متوازن شهرستان ماهشهر به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال شامگاه چهارشنبه بین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و تعدادی از دستگاه های اجرایی استان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی امضا شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار