تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۲۰۴۵۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:هدفگذاری مسئولیت‌های اجتماعی در راستای مطالبات مردم باشد
  استاندار خوزستان گفت: هدفگذاری مسئولیت‌های اجتماعی باید در راستای خواست و مطالبات مردم باشد تا مردم تغییرات را لمس کرده و نیاز اساسی آن ها تامین شود.

 غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح‌های توسعه متوازن بندر ماهشهر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار داشت:شرط مهم برای سرمایه گذاری در هرمجموعه ای وجود امنیت است؛ امنیت ضامن حضور سرمایه گذار، اشتغال و پویایی است و هرجایی که امنیت نباشد، امکان رشد و توسعه نیز وجود ندارد.

وی افزود: برای سرمایه گذاری و اثر بخشی باید به مسئولیت های اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشیم و اگر این امر محقق نشود، سرمایه گذاری موفق نخواهد بود.

استاندار خوزستان ادامه داد: باید سطح جامعه را متناسب با تکنولوژی بالا برد تا فهم متقابل بین جامعه و صنعت ایجاد شود؛ متخصصان جامعه شناسی به همین جهت مسئولیت های اجتماعی را ابزاری جدا نشدنی از صنعت تعریف کرده اند.

وی تصریح کرد: اکنون با تلاش های صورت گرفته رابطه بین پذیرش صنعت ،تکنولوژی و جامعه شکل گرفته و پایدارتر شده است اما صنعت نیز باید به تعهد خود نسبت به توسعه جامعه به خوبی عمل کند.

شریعتی بیان کرد: در اجرای طرح های توسعه ای باید به نیاز نخبگان، هنرمندان و دانش آموزان توجه ویژه ای شود تا در جامعه رشد متوازنی ایجاد شود.

استاندار خوزستان افزود: خیلی از طرح ها اجرا شده اما برخی از آن ها خواست مردم نبوده و اگرچه براساس شاخص ها و استانداردها جلو رفته ایم ولی اثربخشی مورد نظر مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: این که همه از صنعت انتظار دارند خواسته بجایی است اما صنعت هم می گوید ظرفیت های محدودی دارد و تنها با راه اندازی شرکت های جدید می تواند زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم‌ کند.

شریعتی بیان کرد: سرمایه گذاری بخش صنعت در راستای توسعه و مسئولیت های اجتماعی باید به سمت بخش اشتغال برده شود.

وی اظهار داشت : از مدیران پتروشیمی خواستاریم به تعهدات خود به موقع عمل کنند چرا که شرایط  تورم به گونه ای است که اگر منابع مالی تامین نشود، برای تکمیل طرح ها با مشکل مواجه

می شویم.

تفاهم‌نامه اجرای طرح‌های توسعه متوازن شهرستان ماهشهر به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال شامگاه چهارشنبه بین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و تعدادی از دستگاه های اجرایی استان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی امضا شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار