تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۰۴۵۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ضرورت تعیین تکلیف ساماندهی مزار ۶ شهید گمنام در اهواز
 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان خواستار تعیین تکلیف ساماندهی مزار ۶ شهید گمنام تدفین شده در مناطق مختلف اهواز شد.

  سردار عباس یوسفی شیخ‌رباط چهارشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: طی سال‌های ۹۴ و ۹۶ به ترتیب چهار و ۲ شهید گمنام در مناطق مختلف شهری اهواز تدفین شدند.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفت تا همواره از خودگذشتگی‌ شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در ذهن عموم شهروندان تداعی گردد.

این مقام مسئول در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به اینکه رسیدگی و ساماندهی به مزار این شهدا بر اساس توافقنامه و مصوبات قانونی بر عهده شهرداری اهواز است، گفت: با این وجود شاهد آن هستیم که این اقدام از سوی شهرداری صورت نمی‌گیرد؛ بطوری که در محل دفن این شهدا، حتی یک پرچم کشورمان نصب نشده است.

یوسفی شیخ‌رباط تصریح‌کرد: وضعیت به شکلی است که ساماندهی مزار این شهدا به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و در مراجعاتی که به این اداره کل صورت گرفته، مردم از وضعیت مزار ۶ شهید گمنام دفن شده در اهواز گلایه‌مند هستند.

وی یادآورشد: بنابر این از شهرداری اهواز درخواست می‌شود با توجه به تفاهمنامه‌ها و مصوبات قانونی که موجود است به وظایف خود در قبال شهدای دفن شده عمل کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان خاطرنشان‌کرد: نباید اجازه داد تا چنین شرایطی، ارزش‌های دفاع مقدس را تحت الشعاع قرار دهد.

استان خوزستان ۱۵هزار و ۷۳۵ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار