تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۰۴۵۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشف سلاح جنگی و مهمات در خرمشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  فرمانده نیروی انتظامی خرمشهر به افزایش ۱۲درصدی کشف سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز و مهمات از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره کرد و گفت: آمار کشف سلاح به طور متوسط در خرمشهر هر ساله حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 سرهنگ همت‌علی ترکارانی روز چهارشنبه در نشست تجلیل از خبرنگاران خرمشهر در فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان بیان کرد: در خصوص جمع‌آوری سلاح غیرمجاز اقدامات خوبی با هماهنگی مرجع قضایی در خرمشهر انجام شده و در برخورد قانونی با تیراندازی غیرمجاز نیز با عوامل آن برخورد قانونی می‌شود.

وی سرقت‌ مسلحانه را خط قرمز نیروی انتظامی به ویژه در شهرستان خرمشهر دانست و افزود: بنا به دستور فرمانده نیروی انتظامی خوزستان سرقت مسلحانه و جرایم خشن در سطح شهر بلافاصله شناسایی، و کسانی که به آن مبادرت کنند دستگیر و تحویل مقام قضایی خواهند شد.

وی از درگیری مسلحانه با سارقان درهای منهول فاضلاب در خرمشهر خبر داد و گفت: نیروی انتظامی خرمشهر برای دستگیری سارقان درهای منهول و سیم برق درگیری مسلحانه با سارقان داشته که یکی از ماموران مجروح شد و در یک فقره آن  ۱۱ در منهول از یک خودروی پراید کشف و ضبط شد.

فرمانده نیروی انتظامی خرمشهر یکی از عوامل افزایش سرقت در خرمشهر را آزادی سارقان از زندان در شرایط کرونایی دانست  و افزود: با وجود اینکه سارقان در ایام کرونایی آزاد شدند برای کنترل این افراد با گشت و کنترل کارهای عملیاتی نیروی انتظامی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: درگیری مسلحانه در خرمشهر معمولا بر اثر اختلاف عشیره‌ای و جنبه امنیتی ندارد.

وی با ابراز نگرانی از کاهش سن سارقان در شهرستان خرمشهر گفت: تعداد سارقان کم سن و سال بدون سابقه از ابتدای امسال تاکنون، نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته و تلاش نیروی انتظامی بر جلوگیری از آن است.

وی از کشف ۳۴ کیلوگرم موادمخدر از نوع شیشه از ابتدای امسال تاکنون در خرمشهر خبر داد و ادامه داد: برخی سارقان با سرقت طلا و جواهر آن را با مواد مخدر مبادله می‌کردند.

سرهنگ ترکارانی امنیت عمومی در خرمشهر را مطلوب توصیف کرد و افزود: سارقانی که با عنوان مامور انتظامی اموال مردم را سرقت می‌کردند در کوتاه‌ترین زمان شناسایی و دستگیر شدند.

 وی به افزایش سرقت سیم‌ برق در شهرستان خرمشهر به ویژه در فصل گرم سال اشاره کرد و گفت: این موضوع در شورای تامین و کمیسیون‌های پیشگیری از سرقت در خرمشهر مطرح و پیگیری شده ولی متاسفانه میزان استفاده از سیم خودنگهدار در سطح این شهرستان نسبت به مناطق همجوار حدود ۵۰ درصد است لذا سارقان برای سرقت سیم‌ برق خرمشهر را انتخاب می‌کنند.

فرمانده انتظامی خرمشهر تبدیل سیم‌های مسی برق با سیم‌های خود نگهدار برای جلوگیری از سرقت آنها را خواستار شد و بیان کرد: با توجه به ارزش ریالی بالای سیم‌ مسی سرقت آنها در خرمشهر زیاد است که برخی از سارقان سیم برق نیز در امسال تاکنون شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ ترکارانی ادامه داد: طبق مصوبه شورای امنیت ملی شرح وظایف کلیه ادارات در راستای پیشگیری از سرقت، حفظ و نگهداری اموال و تعامل با نیروی انتظامی به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده در این راستا بسیج و نیروی انتظامی برای همکاری ادارات اعلام آمادگی کردند.

وی در ادامه از خبرنگاران به خاطر تلاش در عرصه خبر قدردانی کرد و گفت: اطلاع‌رسانی خبرنگاران از فعالیت نیروی انتظامی که در تامین امنیت مردم صورت می‌گیرد، نقش موثری در تبین عملکرد این دستگاه دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار