تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۴۵۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۴ پروژه اورژانس فوریت‌های پزشکی خوزستان بهره‌برداری شد
  ۱۴ پروژه اورژانس پیش بیمارستانی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روز چهارشنبه همزمان با سایر استان‌های کشور از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط زنده با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهره‌برداری شد.

  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این آیین که به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد، بیان کرد: از جمله این پروژه‌ها که در آستانه عید غدیر بهره‌برداری شد، ساختمان اداری – عملیاتی اورژانس خوزستان با متراژ سه هزار و۶۰۰ متر است تا در مواقع بحرانی و مورد نیاز بتوان خدمت رسانی مطلوبی ارایه شود.

وی ادامه‌داد: سوله بحران این دانشگاه، سوله تعمیرات مرکزی آمبولانس‌های اورژانس، سوله تربیت‌بدنی اورژانس دانشگاه با متراژ ۲ هزار ۲۰۰  متر و اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و هفت باب پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای به متراژ هرکدام ۷۰ متر در شهرهای مختلف خوزستان از دیگر پروژه هایی هستند که از امروز فعالیت خود را آغاز کردند.

ابول نژادیان افزود: این پایگاه‌های اورژانس در مناطق ملاح دهدز، مسیر اهواز -  اندیمشک، پایگاه شهری شماره( ۲) اندیمشک، پایگاه جاده‌ای پلیس راه اهواز- سربندر، پایگاه جاده‌ای رفیع هویزه، پایگاه جاده‌ای جلیزی سوسنگرد و پایگاه جاده‌ای زاووت چلو اندیکا، پد بالگرد اورژانس هوایی بیمارستان مسجدسلیمان و بهبهان احداث شده‌اند.

وی همچنین راه‌اندازی آمبولانس آزمایشگاه، طراحی جدید کابین بیمار ویژه آمبولانس بنز ۳۱۴ را از دستاوردهای جدید مجموعه اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعتبار این پروژه‌ها را ۲۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: با احداث این پروژه‌ها پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای خوزستان به ۱۰۷ مورد افزایش یافته است.

خدمات‌دهی پنج هزار و ۱۹۰ بیمار کرونا از طریق اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز

ابول نژادیان با اشاره به خدمات مجموعه اورژانس خوزستان در همراهی و همکاری با مدیریت ویروس کرونا، گفت: در مدت زمان شیوع این ویروس در خوزستان ، پنج هزار و ۱۹۰ بیمار مبتلا از طریق ناوگان اورژانس خوزستان خدمات پیش بیمارستانی و بین بیمارستانی دریافت کردهاند.

وی ادامه داد: اورژانس در دوران مدیریت بیماری کرونا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود و امیدواریم که با توجهی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌شود، شاهد ارتقای خدمات درمانی و بهداشتی به مردم خوزستان باشیم.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این آیین از تمبر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز رونمایی شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار