تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۰۴۵۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درمانگاه حاد تنفسی بیمارستان امیرالمومنین اهوازبرای غربالگری کرونا فعال است
  مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: درمانگاه بیماران حاد تنفسی بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهوازهمچنان برای غربالگری ویروس کرونا فعال نگه داشته شده است.

بیمارستان ۲۵۶تختخوابی امیرالمومنین(ع) وابسته با سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین مرکز درمانی جنوب غرب کشورهفته گذشته با تصمیم ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا از چرخه پذیرش بیماران به این ویروس کشنده خارج شد.
دکتر صادق جلیلی روز چهارشنبه در جریان بازدید از بیمارستان امیرالمومنین(ع) به خبرنگار ایرنا گفت: چنانچه در فرایند غربالگری کرونا در درمانگاه حاد تنفسی این بیمارستان ، مورد قطعی از بیماری کرونا تشخیص داده شده ، فرد مبتلا به بیمارستان رازی اهواز منتقل می‌شود.
وی در عین حال آمادگی بیمارستان امیرالومنین(ع) اهواز را برای پذیرش بیماران کرونا در صورت شروع پیک دوم این بیماری در خوزستان اعلام کرد و افزود:همه اقدام‌های مرتبط با بیماری کرونا در مدیریت درمان تامین اجتماعی به تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بستگی دارد و این آمادگی وجود دارد بلافاصله پس از اعلام وضعیت قرمز و افزایش بیماران مبتلا به کرونا ، این بیمارستان دوباره بر روی بیماران مبتلا به کرونا باز شود.
استان خوزستان پس از ماه‌ها از وضعیت قرمز کرونا خارج و در وضعیت هشدار قرار گرفت و متعاقب آن چند مرکز درمانی از جمله بیمارستان شهید نیاکی ارتش و بیمارستان امیرالمومنین(ع) از چرخه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا خارج شدند.

رعایت موازین بهداشتی تنها راه موثر در مهار بیماری کرونا
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: هم اکنون تنها راه موثر درمهار بیماری کرونا ، رعایت موازین و شیوه نامه‌های بهداشتی و تغییر سبک زندگی است.
دکتر جلیلی با بیان اینکه رفتار ویروس کرونا بسیار پیچیده و به تعبیری هزار چهره است افزود: پیش‌تر تصور می‌شد مناطق گرمسیری کمتر با کرونا درگیر خواهند بود ولی هم اکنون بیشتر مناطق گرمسیری و جنوبی کشور در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی گفت:بنابراین مردم خودشان باید موارد بهداشتی را رعایت کنند که در زمان حاضر زدن ماسک ، پرهیز از تجمع و اصلاح برخی رفتارهای اجتماعی از جمله روبوسی نکردن و دست ندادن در کنترل و طغیان این ویروس وحشی بسیار موثر است.
جلیلی با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری محرم و صفر و ضرورت رعایت دقیق تر شیوه‌نامه‌های بهداشتی اظهار داشت:رفتار دینی نباید با زندگی مردم منافات داشته باشد به عبارت دیگر ما نباید با دست خود ، خودمان را به ورطه هلاکت بکشانیم و سلامت عمومی را به خطر بیندازیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان به بیماری فصلی آنفلوآنزا در پاییز و ناراحتی تنفسی ناشی از نخستین بارش‌های پاییزی در خوزستان اشاره و ابراز امیدواری کرد با رعایت بهداشت عمومی ، از این شرایط سخت به خوبی عبور کنیم.
     
تجدید قوا برای مقابله با پیک دوم بیماری کرونا در خوزستان
رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز گفت: کادر درمانی این بیمارستان با بهره‌گیری از تجارب گذشته ، تجدید قوا و آماده سازی تجهیزات و رفع نواقص خود را برای پیک دوم کرونا در استان آماده می‌کند.            
دکتر محمد آرزومند در گفت‌وگو با خبرنگارایرنا افزود: این بیمارستان هم اکنون فعالیت عادی خود را ازسرگرفته است ولی مردم برای مراجعه به این بیمارستان به دلیل واهمه از ابتلا به بیماری کرونا رغبتی ندارند.
در ماه های اخیر ۹۸۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امیرالمومنین(ع) بستری و تحت مداوا قرار گرفتند.

نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایران ، اوایل اسفند ماه ۱۳۹۸ به ثبت رسید.خوشبختانه در ۲ هفته اخیر با رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی ، موارد ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان روندی کاهشی داشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار