تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۰۴۵۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح توسعه شبکه دیتا و ارتباطی اهواز و گتوند اجرا شد
 مدیرمخابرات منطقه خوزستان گفت: دیتا و شبکه ارتباطی اهواز و شهرگتوند برای ارائه هر چه بهتر خدمات اینترنتی و ارتباطی توسعه یافت.

رحیم فلاح زاده بیان کرد: شبکه دیتا شهرستان اهوازبا افزایش پهنای باند مراکز تلفن ولیعصر (عج) و انقلاب در شهرستان اهواز ارتقا و توسعه یافت.

وی گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف اینترنت توسط مشترکان و لزوم ارائه خدمات با کیفیت مطلوب، عملیات پروژه بهینه سازی و توسعه شبکه دیتا در دستور کار کارشناسان فنی شبکه مخابرات منطقه خوزستان قرار گرفت.

فلاح زاده ادامه داد: این فرآیند با برقرار نمودن یک لینک ۱۰G و افزایش پهنای باند بین مراکز ولیعصر (عج) و انقلاب اهواز انجام گرفته است.

مدیرمخابرات منطقه خوزستان بیان کرد: بهینه سازی و ارتقای شبکه دیتا در راستای ارائه خدمات با کیفیت مطلوب به مشترکان برای انجام کارهایی که بر بستر فضای مجازی است انجام شده است.

وی گفت: برای توسعه و بهینه سازی این شبکه های دیتا، مبلغی  بالغ بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت مخابرات ایران هزینه شده است.

مدیرمخابرات منطقه خوزستان ادامه داد: مسیر دوم شبکه ارتباطی شهر گتوند با نصب وراه اندازی سیستم های انتقال در مرکز تلفن صالح شهرگتوند انجام گرفته است.

فلاح زاده افزود: مسیر دوم شبکه ارتباطی شهرگتوند با نصب و راه اندازی سیستم های انتقال و انجام عملیات‌های فنی بین مراکز تلفن شهر گتوند و دزفول انجام شده است.

وی اظهار داشت:با برقرارشدن‌ مسیر دوم ارتباطی (رینگ)، پایداری ارتباطات در این شهر افزایش یافته است به گونه ای که در صورت قطع شدن مسیر اول شبکه، ارتباط مشترکان بدون احساس قطعی از طریق رینگ شدن به مسیر دوم شبکه ارتباطی برقرار خواهد ماند.

فلاح زاده ادامه داد: جهت انجام این پروژه مبلغی بالغ بر سه میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت مخابرات ایران هزینه شده است.

تعداد مشترکان تلفن ثابت خوزستان یک میلیون و ۱۵۰ هزار است و بیش از پنج میلیون مشترک تلفن همراه در استان و لرستان زیرپوشش مخابرات خوزستان هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار