تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۰۴۵۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت ۲۰ واحدی تولیدی کالای بهداشتی برای بیماری کرونا در خوزستان
  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۲۰ واحد تولید کالای بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در خصوص بیماری کرونا در استان در حال فعالیت هستند.

امیرحسین نظری بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه پارسال تلاش شد تا در استان واحدهای تولیدی لوازم بهداشتی از جمله تولید کنندگان مواد ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک راه اندازی شوند تا خوزستان در حوزه تامین این کالاها بی نیاز باشد.

وی گفت: خوشبختانه با همکاری بخش خصوصی و تولید کنندگان استان این امر تحقق یافت و در حال حاضر در تامین کالاهای بهداشتی در استان در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم.

نظری ادامه داد: با همکاری معاونت غذا و داروی استان مجوزفعالیت به واحدهای تولیدی کالاهای بهداشتی در کمترین زمان در این شرایط بحرانی صادر شد تا مردم در تامین این کالاها با مشکلی مواجه نشوند.

رییس سازمان صمت استان بیان کرد: این واحدهای تولیدی فعال در استان ماسک سه لایه، دستکش یکبار مصرف پلاستیکی، لباس یکسره پزشکی، الکل اتانول، ژل و محلول ضدعفونی کننده دست، ضدعفونی کننده محیط و مایع دست شویی تولید می‌کنند.

وی گفت: میزان تولید این واحدها از زمان راه‌اندازی آنها که همزمان با شیوع کرونا بوده، ۱۰ هزار و ۹۰۰ عدد ماسک سه لایه، یک میلیون و ۹۵۹ هزار و ۳۲۰ عدد دستکش پلاستیکی، ۲۲۳ هزار و ۲۲۵ عدد لباس یکسره، ۱۰ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۳۳۸ لیتر الکل اتانول، ۹۹۶ هزار و ۶۴۰ کیلوگرم محلول ضدعفونی کننده،۴۱ هزار و ۲۵۶ کیلوگرم ضدعفونی کننده محیط و ۴۱ هزار و ۹۹۴ کیلوگرم مایع دستشویی بوده است.

از اسفند ماه پارسال خوزستان با بیماری کرونا درگیر شد و بیش از ۲ ماه در وضعیت قرمز قرار داشت.

طبق اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز خوزستان از وضعیت هشدار کرونا خارج شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار