تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۰۴۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
داربی فوتبال خوزستان؛ فولاد آسیا را به رقبا تعارف می‌کند؟
  داربی حساس فوتبال خوزستان، ۱۶ مردادماه بین تیم‌های فولاد و نفت مسجدسلیمان برگزار می‌شود.

فولاد قرار بود در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال کشور در تاریخ ۲۱ تیرماه پذیرای نفت مسجدسلیمان باشد که این دیدار به دلیل ابتلای ۲۵ درصد از اعضای تیم اهوازی به تاریخ دیگری موکول شد و حالا داربی فوتبال خوزستان، از ساعت ۲۱ فردا (۱۶ مردادماه) در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار می شود.

فولاد از ابتدای فصل چندان کسب سهمیه آسیایی را در سر نپرورانده بود ولی این هدف از نیم‌فصل دوم با بهتر شدن روند کاری شاگردان نکونام و ایجاد انگیزه کافی، در تیم شکل گرفت و حالا فولاد همراه با تیم های استقلال تهران، سپاهان، تراکتور و شهرخودرو، مدعی کسب سهمیه آسیایی است.

شاگردان نکونام در حالی فردا در یک بازی حساس و پر اهمیت برای کسب سهمیه آسیایی رو در روی نفت قرار می گیرند که نباید هیچ لغزشی در کسب برد داشته باشند زیرا ممکن است در حسرت آسیا بمانند. البته فولاد پیش از این نیز می‌توانست خیال خود را از بابت حضور در لیگ قهرمانان آسیا راحت کند ولی در ۲ بازی نساجی و گل گهر با کسب شکست و تساوی، فرصت زودتر رسیدن به آسیا را به تعویق انداخت و حالا برای مسافر آسیا شدن باید بتواند نفت را شکست دهد تا از کورس رقابت با بالای جدولی‌ها برای رسیدن به سهمیه بازنماند. در غیر این صورت فولاد شرایط را برای نزدیک‌تر شدن سایر رقبایش به سهمیه فراهم  خواهد کرد. باید دید فولاد سهمیه را به حریفان تعارف می‌کند یا با برد، یک قدم دیگر به آسیا نزدیک‌تر می‌شود.

حریف فولاد در این هفته نیز نفت مسجدسلیمانی است که در فصل نوزدهم به گونه‌ای مقابل حریفان صف‌آرایی می‌کند که کسی باور نمی‌کند، این همان نفتی است که فصل گذشته ناپلئونی در لیگ ماند. نفتی‌ها اگرچه هفته‌ها است، در رده هشتم جدول رده‌بندی جا خوش کرده‌اند و به سلطان تساوی‌های لیگ نیز معروف هستند، اما هرگز برابر حریفان از پیش بازنده نبوده‌اند و راهِ گرفتن یقه تیم‌های بزرگ را هم خوب بلدند و بر این اساس نیز مطمئنا فولاد با هراس مقابل نفت حاضر خواهد شد.

نفت نه ترسی از سقوط دارد و نه برای کسب سهمیه شانس دارد، اما در هفته‌های باقی مانده لیگ برای ارائه فوتبال پاک و با شرافت در مستطیل سبز حضور پیدا می‌کند، ضمن این که نفت با کسب امتیاز از این دیدارها می خواهد روحیه خود را برای رقابت در جام حذفی و رسیدن به سهمیه آسیایی از این طریق نیز حفظ کند.

باتوجه به حساسیت داربی فوتبال خوزستان بین تیم‌های فولاد و نفت مسجدسلیمان، مطمئنا هواداران دو تیم، فوتبال زیبایی را به نظاره خواهند نشست.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار