تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۰۴۵۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا عسل شکرک می‌زند؟ آیا شکرک زدن نشانه تقلبی بودن عسل‌ست؟

بعضی‌ها می‌گویند عسلی که شکرک بزند عسل خوبی نیست و حتما زنبورها آب و شکر زیاد خورده‌اند؛ عده‌ای دیگر از مردم نظر کاملا متفاوتی دارند و اعتقاد دارند شکرک زدن عسل نشانه طبیعی بودن آن است. اما آیا واقعا شکرک زدن عسل یا به اصطلاح درست تر، رس بستن عسل ارتباطی با طبیعی یا تقلبی بودن عسل دارد؟

تقریبا دو سال از تاسیس درکام می‌گذرد و ما در این دو سالی که در حوزه فروش عسل طبیعی فعالیت کردیم تجارب و اطلاعات بسیاری کسب کرده‌ایم. یکی از ارزشمندترین کارها برای ما به اشتراک گذاشتن این تجارب با شما و مشتریانمان است. به همین دلیل اگر صاف و پوست کنده اصل مطلب را می‌خواهید باید بگوییم که شکرک زدن عسل ربطی به طبیعی یا تقلبی بودن آن ندارد. هم عسل طبیعی، هم عسل تغذیه‌ای و هم عسل تقلبی ممکن است شکرک بزنند. بنابراین اگر این بار از فروشنده قابل اعتمادی عسل طبیعی خریدید و بعد از مدتی عسل شکرک زد، نگران نشوید و اعتماد خود را به فروشنده از دست ندهید. شکرک زدن عسل طبیعی نه تنها بد نیست بلکه نشان می‌دهد عسل خام و حرارت ندیده است.  این موضوع را هم در نظر داشته باشید که بعضی از عسل‌ها مثل عسل یونجه خیلی زود و برخی مثل کنار دیرتر شکرک می‌زنند و این بستگی به عسل و منطقه برداشت آن دارد.

شکرک زدن عسل چه ارتباطی با خام بودن آن دارد؟

همانطور که گفتیم هم عسل طبیعی هم عسل تقلبی امکان دارد شکرک بزنند. اما اگر عسلی، طبیعی باشد و شکرک بزند این نشانه خوبی است و می‌توانید اطمینان پیدا کنید که عسل حرارت ندیده و کاملا خام است. عسل خام بسیار بهتر از عسل حرارت دیده است، زیرا گرم کردن عسل باعث می‌شود که بیشتر خواص عسل از بین برود. اما به دلیل باور اشتباهی که بعضی از مردم نسبت به عسل شکرک زده دارند و فکر می‌کنند تقلبی است گاهی بعضی از فروشندگان، عسل را تا دماهای بالایی حرارت می‌دهند تا دیگر شکرک نزند. این کار خواص عسل را از بین می‌برد. بنابراین پیشنهاد  می‌کنیم اگر می‌خواهید از تمام خواص عسل بهره ببرید و یا از عسل به خاطر خواص درمانی آن استفاده می‌کنید، حتما عسل خام خریداری کنید.

در فیلم کوتاه زیر با خانم امیدپور، کارشناس صنایع غذایی با سابقه 13 سال کار در آزمایشگاه عسل صحبت کرده‌ایم و از ایشان در مورد شکرک زدن عسل سوال پرسیده‌ایم. خانم امیدپور واقعیاتی در مورد شکرک عسل به شما خواهند گفت که احتمالا تاکنون از آن بی خبر بوده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم تماشای این فیلم کوتاه دو دقیقه‌ای را از دست ندهید.


پیشنهاد ما به شما برای تهیه عسل ۱۰۰٪ طببیعی و خام

ما در درکام با زنبورداران متعهدی همکاری می‌کنیم که اطمینان داریم در فصل تولید عسل به زنبورهایشان شکر نمی‌دهند و عسل تولید شده در کندوهایشان باکیفیت و اصل است. اما با این حال برای اطمینان بیشتر تمام عسل‌هایی که می‌گیریم را در آزمایشگاه عسل تست و بررسی می‌کنیم تا با توجه به مقدار ساکاروز عسل، دیاستاز و سایر فاکتورهای آن از طبیعی و خام بودن عسل‌ها مطمئن شویم. شما می‌توانید در صفحه " فروش عسل طبیعی" انواع عسل‌های خام و طبیعی درکام را همراه با قیمت و جزئیات بیشتر ببینید.

:
:
:
آخرین اخبار