تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۲۰۴۵۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجوز بازگشایی مساجد و برپایی نماز جماعت در دزفول صادر شد
  رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول گفت: فعالیت مساجد دزفول با اعلام بازگشت وضعیت سفید در استان خوزستان با رعایت دستورهای بهداشتی از سر گرفته شد.

حجت الاسلام احسان خاکی روز چهارشنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: با دستور ستاد استانی مبارزه با کرونا، تصویب رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان دزفول و پیگیری‌های مجدانه امام جمعه دزفول، مجوز برگزاری نماز جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان صادر شد.
وی افزود: هیات امنای مساجد برای دریافت دستورالعمل‌های بهداشتی و هماهنگی‌های لازم از ساعت ٩ لغایت ١١ صبح به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول مراجعه کنند.
حجت الاسلام خاکی بر لزوم رعایت فراهم کردن محیطی مناسب برای اقامه نماز، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و  اخذ مجوز از اداره تبلیغات اسلامی تاکید کرد و گفت: دزفول شرایط لازم برای بازگشایی مساجد و اقامه نماز جماعت را دارد.
وی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط هیات امنای مساجد و نمازگزاران اشاره کرد و افزود: تعطیلی آبدارخانه، سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه، ضدعفونی هر وعده توسط هیئت امنا و جلوگیری از ورود نمازگزارانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند از وظایف دست اندرکاران مساجد است.
وی فاصله گذاری مناسب در بین صفوف نماز، اقامه نماز جماعت و بدون قرائت تعقیبات و حذف مهر و آوردن سجاده از منازل را از مسائل بهداشتی در امر نماز جماعت دانست و گفت: اداره تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی و مراجع قضایی و انتظامی شهرستان دزفول کار نظارت بررعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مساجد را به عهده دارند.

شهرستان دزفول با توجه به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری بعد از اهواز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را داشته و در ۲ ماه اخیر در وضعیت قرمز بوده است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار