تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۰۴۴۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توقیف محموله ۸.۵میلیارد ریالی کالای قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس
 جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی با رصد اطلاعاتی دوشنبه شب موفق شدند یک فروند شناور باری حامل کالاهای قاچاق به ارزش هشت میلیارد و ۵۲۰میلیون ریال را توقیف کنند.

سرهنگ یدالله شرفی  افزود: دریابانان در جریان بازرسی از شناور توقیف شده ۶۵ دستگاه کولر گازی و  هفت هزار و ۲۰۰ قوطی ماءالشعیر خارجی که بدون مجوز و مدارک قانونی و گمرکی و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود کشف و ضبط کردند.
وی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات به دست آمده شناور باری حامل محموله قاچاق در یکی از کشورهای حوزه جنوبی خلیج همیشه فارس بارگیری کرده و به سمت بندر چوئبده در حرکت بود.
جانشین فرماندهی مرزبانی ودریابانی خوزستان در ادامه افزود: در این ارتباط ۶ متهم به قاچاق کالا بازداشت شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
شرفی در پایان تاکید کرد: ماموران دریابانی با اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی بر آبهای ساحلی استان و شمال غرب خلیج فارس هرگونه تحرکات را زیرنظر گرفته و با قانون شکنان و مخلان اقتصاد کشور برخورد قانونی خواهند کرد.
 اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسوولیت رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا را برعهده دارد.
در سال جاری دست کم ۲۴فروند شناور تجاری و باری حامل کالاهای قاچاق در مناطق ساحلی خوزستان و آبهای سرزمینی شمال غرب خلیج فارس توقیف شد.
استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر مرزهای زمینی و آبی همواره در معرض پدیده کالای قاچاق بوده است.
کالاهای خانگی و آشپزخانه‌ای ، مواد غذایی ، لاستیک ، برنج ، پارچه و کنسرو از مهمترین کالای قاچاق کشف شده در مناطق ساحلی و دریایی خوزستان در سال جاری بوده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار