تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۰۴۴۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید برق با توان ۲ برابری در نیروگاه کرخه
  مدیرعامل شرکت تولید و بهره‌برداری سدونیروگاه کرخه گفت: تولید برق در نیروگاه سد کرخه به ۲ برابر توان تعیین شده رسیده‌است.

به گزارش  شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان محمد یزدانی‌پور سه شنبه افزود: نیروگاه کرخه دارای سه واحد نیروگاه برق آبی با توان تولیدی ۴۰۰ مگاوات است که در تامین انرژی الکتریکی شبکه برق کشور فعالیت دارد.

وی افزود: بر اساس طراحی اولیه تولید انرژی الکتریکی سالیانه واحدهای این نیروگاه با ظرفیت تعیین شده ۹۳۴ هزار مگاوات ساعت است.

یزدانی‌پور بیان کرد: باتوجه به بارش‌های اخیر و مدیریت منابع آبی و آمادگی واحدها در ۲ سال آبی ۹۷-۹۸ و ۹۹-۹۸ نیروگاه سدکرخه تاکنون یک میلیون و ۹۲۷ هزار مگاوات ساعت تولید انرژی برق آبی داشته است که در یک سال نزدیک به ۲ برابر ظرفیت تعیین شده و سالیانه تولید انرژی در این نیروگاه است.

وی گفت: باتوجه به پست بلافصل بین‌المللی ۴۰۰ کیلووات کرخه این میزان تولید کمک شایانی به کنترل فرکانس و پایداری شبکه برق کشور کرده است.

سد کرخه یکی از بزرگ‌ترین سدهای خاکی دنیا و بزرگ‌ترین سد خاکی ایران و خاورمیانه است که بر روی رودخانه کرخه در ۲۲ کیلومتری شمال غربی شهرستان اندیمشک در خوزستان ساخته شده‌است.

حدود ۶۰ درصد برق خوزستان به وسیله نیروگاه‌های برقابی تولید می‌شود، این در حالیست که خشکسالی در خوزستان در سال‌های گذشته باعث کاهش شدید و بعضا توقف تولید برق در برخی از نیروگاه‌ها شده بود.

به گفته حسونی زاده معاون سازمان آب و برق خوزستان در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۹۴، نیروگاه سد کرخه یک هزارمین روز تعطیلی خود را به دلیل خشکسالی گذراند و تولید برق نداشته است.

شرکت توسعه آب و نیرو همچنین هفته گذشته گزارش داد که نیروگاه برق‌آبی سد گتوند (در شهرستان گتوند) با تولید بیش از چهار میلیون و ۹۰۰ هزار مگاوات ساعت انرژی، بیشترین میزان تولید سالانه بین نیروگاه‌های برق‌آبی را به خود اختصاص داده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار