تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۰۴۴۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فضای مجازی فرصتی برای توسعه رشته کاراته در خوزستان است
فضای مجازی فرصتی برای توسعه رشته کاراته در خوزستان است
رییس هیات کاراته خوزستان گفت: شیوع بیماری کرونا موجب شد تا به فضای مجازی برای توسعه کاراته استان توجه بیشتری داشته باشیم.

فرهاد میناپور  اظهار داشت: اگرچه بیماری کرونا ابعاد منفی بسیاری داشته است اما سبب شد رویکرد ما به برخی از فعالیت‌ها تغییر کند به عنوان مثال دوره های مختلف آموزشی و پویش های بسیاری از این طریق در چند ماه اخیر برگزار شد.

وی عنوان کرد: رشته کاراته سبک های فراوانی دارد و قابلیت آن را دارد که با همکاری و تعامل سایر نهادها روز به روز ارتقاء یابد، البته برای تحقق این موضوع به اتحاد و همدلی بزرگان و صاحب نظران این رشته در استان نیاز داریم. 

رییس هیات کاراته خوزستان با بیان اینکه به روزرسانی دانش مربیان با برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر به رشد این رشته در استان کمک می کند گفت: دوره‌های مهارت‌افزایی و ارتقای دانش برای مربیان، داوران و ورزشکاران نقش مهمی در موفقیت این رشته دارد و موجب می شود ورزشکاران بیشتری از استان به تیم های ملی دعوت شوند.

وی ادامه داد: ما اگر به دنبال آن هستیم که ورزشکاران بیشتری در تیم های ملی داشته باشیم باید به رده های سنی پایه توجه بیشتری کنیم تا در چند سال آینده نتیجه زحمات خود را نظاره گر باشیم. 

میناپور با بیان اینکه در خوزستان علاقه بسیاری به این رشته وجود دارد گفت: برای اینکه کاراته کاهای استان فرصت خودنمایی بیشتری داشته باشند، یکی از برنامه ها تیمداری در مسابقات لیگ و حضور مقتدرانه در رقابت های کشوری است.

وی افزود: در خوزستان ظرفیت های بسیاری وجود دارد که با شناسایی استعدادهای درخشان این رشته، می توان حتی به کاراته کشور کمک کرد. استعدادیابی و آموزش از برنامه های اصلی ما در سال جاری است و تلاش می کنیم از این طریق به رشد کاراته استان کمک کنیم.  

به گزارش ایرنا جامعه آماری کاراته به همراه سبک‌های آن در خوزستان بالغ بر ۳۰ هزار نفر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار