تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۲۰۴۴۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بحران ادامه‌دار قطعی برق در ایذه/ پایتخت نیروگاه‌ها و بحران ادامه دار
با وجود گرمای شدید هوا و وجود چند سد و نیروگاه در کنار شهرستان ایذه، مردم این شهرستان از قطعی‌های مکرر برق گلایه‌مند هستند.
  با توجه به شرایط آب و هوایی موجود در استان خوزستان، شرجی و گرمای کم سابقه و طاقت‌فرسا، برخورداری تمام وقت شهروندان این استان از نعمت برق از جمله نیازهای اساسی و مطالبات به حق آنها به شمار می‌رود.

قطعی‌های مکرر برق در شهرستان ایذه آن‌هم با وجود قرار داشتن این شهرستان در میان نیروگاه‌هایی چون کارون ۳، کارون ۴، شهید عباسپور و گدار باعث گلایه‌مندی و نارضایتی شهروندان مناطق مختلف ایذه از چنین مساله‌ای شده است.

کمبود امکانات در حوزه برق و افت ولتاژ در کنار سد و نیروگاه عظیمی چون کارون ۳ با تولید روزانه چندین هزار وات بر ساعت برق برای هر شنونده‌ای قابل تامل خواهد بود.

فرسودگی شبکه از گذشته تا به امروز باعث شده است که حجم بالایی از مشکلات در این ایام به عنوان گرم‌ترین زمان سال به وضوح خودنمایی کند تا حل آن از دست مدیران شهرستانی نیز خارج شود و حل این معضلات استانی و کشوری شود.

شهروندان ایذه‌ در رابطه با مشکلات پیش آمده و قطعی‌های مکرر برق در مناطق مختلف شهرستان با ارسال پیامک و تماس تلفنی مشکلات و رساندن صدای خود به گوش مسؤولان شدند.

سوختن وسایل برقی

یکی از شهروندان ایذه‌ای می‌گوید: در روزهای اخیر قطعی برق در ایذه به اوج خود رسیده و حتی گاها در طول روز با چند مرتبه قطعی متوالی شبکه برق مواجه هستیم.

وی افزود: مشکل ایذه نیاز به توجه جدی مسؤولان است و نمی‌دانیم تا چه زمانی می‌خواهیم با کوچکترین اتفاقات جوی شاهد قطعی‌های متداول برق و مشکلات ناشی از آن در شهرستان باشیم.

این شهروند ادامه داد: برخی از وسایل برقی ما و بستگان ما در پی این نوسانات برق دچار خرابی و سوختگی شده است و نمی‌دانیم برای حل این مشکل باید چه اقداماتی را انجام دهیم.

آیا به ایذه و یک کلانشهر به یک چشم نگاه می‌شود؟

یکی دیگر از شهروندان ایذه‌ای می‌گوید: قطعی‌های برق در این شهرستان آن‌هم با وجود ظرفیت بی‌نهایتی به نام نیروگاه کارون ۳ در نوع خود جالب و قابل بحث است. آیا اگر چنین مشکلی در برق کلان‌شهرها وجود داشت باز هم مدیران برق و وزارت نیرو این‌گونه به مشکل نگاه می‌کردند؟

وی ادامه داد: برق شهرستان ایذه در حالی در ساعات مختلف شبانه روز قطع می‌شود که انرژی تولیدی از سد کارون ۳ نصیب استان‌های دیگر خواهد بود و با ایجاد یک ایستگاه فشار قوی جدید و استفاده از یک خطی نیروگاه دیگر شاهد قطع برق در ایذه نبودیم.

 

ترمیم شبکه در حال انجام است

با توجه به شرایط به‌وجود آمده و گلایه‌مندی شهروندان از وضعیت موجود با پیگیری‌های انجام شده رئیس اداره برق شهرستان ایذه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه به موارد ذکر شده پاسخ داد.

ابوطالب داوودی در این رابطه اظهار کرد: در روزهای اخیر با توجه به مشکلات قبلی شبکه توزیع برق در شهرستان ایذه و جریانات جوی از جمله وزش باد شدید و بارندگی عصرگاهی شاهد قطعی ناخواسته بودیم.

وی با اشاره به انجام کار ترمیم خطوط فرسوده و‌ آسیب دیده شهرستان در پی حوادث طبیعی اخیر افزود: تمام تلاش خود را جهت برقراری شبکه برق شهرستان انجام میدهیم تا دیگر شاهد وقوع خاموشی در آن نباشیم.

سرپرست اداره برق شهرستان ایذه با اشاره به بالا بودن پیک مصرف برق در این شهرستان و استان خوزستان گفت: با توجه به گرمای شدید هوا در سطح استان انتظار می‌رود شهروندان با رعایت اصول صرفه‌جویی و خاموش کردن وسایل برقی غیر ضروری در ساعات اوج بار شبکه، جهت پیشگیری از خاموشی‌های احتمالی همکاری و همیاری لازم را داشته باشند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار