تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۰۴۴۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اهواز: خوزستان در عرصه‌های جهادی پیشتاز است
  نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: خوزستان همان گونه که در دوران دفاع مقدس در خط مقدم بود، اکنون نیز در عرصه‌های جهادی، انقلابی و نیز مبارزه با کرونا و کمک به نیازمندان پیشتاز است.

  حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد روز دوشنبه در نخستین مرحله از گام دوم تهیه کمک‌های مومنانه در خوزستان در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد:دهه ولایت و عید سعید غدرخم یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی را به ملت شریف ایران تبریک گفته و به برکت این روزها، گام دوم کمک های مومنانه را به فرمایش رهبر معظم انقلاب آغاز کردیم.

وی افزود: خوزستان در دوران دفاع مقدس برای حضور در صحنه نبرد با دشمن بعث پیشتاز بود و در سایر صحنه های انقلابی نیز همواره در صف اول قرار داشت و مردم این خطه ولایت مدار به خوبی از آرمان های انقلاب دفاع کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب دستگاه های مختلف و مردم برای کمک به مردم آسیب دیده از ویروس کرونا وارد صحنه شدند و در مرحله نخست کمک های قابل توجهی جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شد و اکنون در گام دوم نیز کمک هایی برای توزیع بین نیازمندان آماده شده است.

وی بیان کرد: پیش از این درگام نخست افراد نیازمندی شناسایی شدند که علاوه بر نیاز به بسته های غذایی و بهداشتی در زمینه های مختلفی نیازمند کمک بودند که این حمایت ها در گام دوم کمک های مومنانه پیش بینی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) متشکل از دستگاه‌های مختلف در خوزستان تشکیل شده و اکنون در سطح گسترده‌ای وارد میدان شده و در زمینه کمک به اجاره بهای منزل، رفع مشکلات سیستم سرمایشی و تامین بسته های بهداشتی و نوشت افزار برای دانش آموزان فعالیت دارد.

وی ادامه داد: تا زمانی که بیماری کرونا در خوزستان وجود دارد این حمایت ها نیز متوقف نخواهد شد.

توزیع ۴۰ هزار بسته حمایتی بین نیازمندان در گام دوم کمک مومنانه  

معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان هم گفت:در نخستین مرحله از گام دوم کمک های مومنانه ۴۰ هزار بسته حمایتی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در سطح خوزستان توزیع می شود.

سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی افزود: از این تعداد پنج هزار بسته در اهواز و ۳۵ هزار بسته نیز در سطح شهرستان های خوزستان توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در دهه ولایت این بسته های کمکی به ۱۳۰ هزار بسته افزایش می یابد؛ همت، جهاد و حضور مردم خوزستان باعث شده در این راه همواره موفق عمل کرده و پیشتاز باشیم.

وی ادامه داد: رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و استفاده از ماسک باعث شد روند صعودی بیماران ناشی از کرونا در خورستان متوقف و روز به روز شاهد کاهش مبتلایان باشیم و این نشان دهنده فرهنگ بالای مردم خوزستان است.

سرهنگ پاسدار حاجتی افزود: قرارگاه امام حسن(ع) مستقر در نواحی بسیج شهرستان ها همچنان آماده دریافت کمک های مردمی برای توزیع بین نیازمندان خوزستان است.

توزیع کمک هزینه اجاره بهای مسکن و کارت های اعتباری خرید بین نیازمندان

فرمانده ناحیه مقاومت امام علی (ع) اهواز نیز گفت: این کمک های مومنانه در سه مرحله در دهه ولایت، دهه محرم و دهه آخر ماه صفر و اربعین حسینی بین نیازمندان خوزستان توزیع می شود.

حجت الاسلام سید امیر میرعلایی افزود: در کمک های گام دوم علاوه بر بسته های معیشتی، کمک هزینه اجاره بهای مسکن، بسته های بهداشتی و تحصیلی و کارت های اعتباری خرید بین برخی از خانواده های نیازمند توزیع می شود.

وی گفت: شناسایی بخش عمده ای از خانواده های نیازمند خوزستان توسط نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی و بخشی دیگر نیز توسط مجموعه های کارگری، پایگاه های بسیج، معتمدان محل و امامان مساجد شناسایی می شوند.

وی بیان کرد: توزیع اقلام کمکی از طریق همان نهادهایی که خانوارهای هدف را شناسایی کرده اند، صورت می گیرد.

تداوم حمایت ها تا ریشه کن شدن ویروس کرونا و بازگشت رونق به بازار استان

مسوول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان نیز گفت: ارزش هر یک از این بسته های حمایتی حدود چهار میلیون ریال است که باتوجه به استقبال گسترده خیران و نهادها، بخش های خصوصی و دولتی، هیات های مذهبی، مواکب و اصناف، برنامه ریزی برای افزایش تعداد این بسته های حمایتی در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگ پاسدار یونس زبیدی افزود: روحیه همدلی و همبستگی در جامعه ما پر رنگ تر شده و امید است بتوانیم از این آزمون سخت نیز با موفقیت عبور کنیم.

وی بیان کرد: این حمایت ها تا ریشه کن شدن ویروس کرونا و بازگشت رونق به بازار خوزستان همچنان ادامه دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار