تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۰۴۴۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان آزاد شد
  مدیرکل شیلات خوزستان گفت:صید میگوی ببری درصیدگاه بحرکان هندیجان برای شناورهای صیادی، براساس مصوبه کمیته مدیریت صید خوزستان ، از ۱۵ مرداد تا اطلاع بعدی آزاد شد.

فتح اله ابوعلی  افزود:صید میگوی ببری در عمق بالای هشت متر با رعایت و الزام شناورهای صیادی به داشتن مخزن مخصوص ، سایبان، دریافت گواهینامه سمپاشی معتبر و بهداشتی برای همه خدمه و شناور مجاز خواهد بود.
وی گفت:تخلیه، حمل و نقل صید میگوی ببری تابع مقررات آبزیان بوده و مسوولان کنترل کیفی ناظر بر حسن اجرای مقررات خواهند بود و خودروهای حمل و نقل آبزیان ملزم به تجهیز به اتاقک عایق‌دار استاندارد هستند.
مدیرکل شیلات خوزستان افزود:هرگونه حمل و جابه جایی میگو توسط شناورهای فاقد مجوز صید میگو ممنوع بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.
به گزارش ایرنا سالانه حدود سه تا سه هزار و ۵۰۰میگوی ببری و صورتی از صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس از جمله صیدگاه بحرکان هندیجان صید می‌شود.
صید انواع آبزیان دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس بر مصوبه صید خوزستان و اعلام و موافقت پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور مستقر در اهواز در دوره‌های مختلف سال اعلام می شود و نادیده گرفتن زمان و مکان صید تخلف و جرم محسوب می‌شود.

 معیشت حدود ۵۰هزار خانوار در خوزستان با طریق صید و صیادی گره خورده است.
پارسال حدود ۴۷هزار تن انواع آبزیان دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس توسط صیادان خوزستانی صید شد.
استان خوزستان از نظر صید دریایی پس از استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و بوشهر در جایگاه چهارم کشوری قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار