تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۰۴۴۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قرارداد کشتی‌گیران قابل مقایسه با برخی رشته‌ها نیست
  ملی پوش کشتی فرنگی کشورمان گفت: مبالغ قرارداد کشتی‌گیران در مقایسه با برخی از رشته‌های ورزشی دیگر قابل مقایسه نیست و این امر باعث می‌شود که کشتی‌گیر در کنار ورزش به دنبال شغل دیگر باشد.

 مهرداد مردانی روز دوشنبه در حاشیه ثبت قرارداد تیم‌های کشتی در لیگ برتر ، در محل هیات کشتی خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم و در این مدت سعی کردم به تمرینات بدنسازی بپردازم هر چند از تشک کشتی دور بودم و این موضوع باعث ناراحتی ام است.

وی با بیان اینکه کشتی گیران ملی‌پوش چند ماه‌ از سال در اردوی تیم ملی هستند و تنها درآمد آنها حضور در مسابقات لیگ است گفت: امسال با تیم فولاد اکسین قرارداد بستم و قرار است در وزن ۶۳ کیلوگرم برای این تیم کشتی بگیرم.

ملی پوش کشتی فرنگی کشورمان با اشاره به اینکه حسین نوری ملی پوش کشورمان چندی پیش به بیماری کرونا مبتلا شد که الان وضعیت  بهتری دارد افزود: این بیماری مختص همه مردم بوده لذا انتظار دارم مردم این بیماری را جدی بگیرند و از ماسک استفاده کرده و سعی کنند کمتر از منزل خارج شوند. ما ورزشکاران در این چند ماه بسیار اذیت شدیم و مجبور هستیم تنهایی تمرین کنیم.  

وی در خصوص حضورش در رقابت های المپیک گفت: المپیک یک سال عقب افتاد و این موضوع یک شانس مجدد برای سایر کشتی گیران است، من هم تمام تلاشم را می کنم که دوبنده تیم ملی را در این پیکارها به تن کنم.

مردانی ادامه داد: چرخه انتخابی تیم ملی بسیار خوب است و باعث می شود که هیچ کشتی‌گیری با یک برد به المپیک نرود همچنین با یک باخت شانس خود را از دست ندهد. در طول یک سال چندین مسابقه انتخابی برگزار می شود و در آخر سرمربی تیم ملی تشخیص می دهد چه نفراتی به المپیک اعزام شوند.

وی در خصوص تغییرات به وجود آمده در هیات کشتی خوزستان گفت: امیدوارم این تغییرات به سود هیات باشد آقای صاحب از کارکشته های این رشته است و امیدوارم روند خوبی داشته باشد.

رامین طاهری دیگر ملی پوش کشتی فرنگی کشورمان نیز گفت: برگزاری مسابقات لیگ برای آمادگی کشتی گیران بسیار خوب است همچنین به لحاظ مالی کمک حال ورزشکاران است. در این مدت با هماهنگی هیات کشتی خوزستان به صورت انفرادی تمرین می کنیم تا آمادگی خود را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه اینگونه نیست که یک کشتی‌گیر یک شبه به تیم ملی برسد افزود: قرار بود امسال برای گرفتن سهمیه المپیک در مسابقات شرکت کنم اما کرونا موجب شد که مسابقات تعلیق شود و باید دید در آینده چه اتفاقی رخ می دهد.

این ملی پوش کشورمان گفت: خوزستان قطب کشتی فرنگی کشورمان است اما متاسفانه آنگونه که باید به این رشته رسیدگی نمی شود و امکانات اندکی در اختیار کشتی گیران است لذا انتظار داریم که به وضعیت کشتی بیشتر رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در تمام رده های سنی حداق پنج تا ۶ کشتی گیر از خوزستان در تیم ملی حضور دارند و این موضوع نشان از قدرت کشتی فرنگی این استان دارد. برخی از شهرستان های خوزستان ظرفیت بسیار بالایی دارد اما با کمبود امکانات روبه رو هستند؛ اگر خانه کشتی در شهرستان های ایذه و اندیمشک احداث شود شرایط کار برای ما بهتر می شود لذا امیدواریم مسوولان به خواسته کشتی گیران رسیدگی کنند.

طاهری افزود: درآمد حاصل از کشتی کفاف زندگی ام نیست و مجبور هستم شغل آزاد داشته باشم. تمام تلاشم را برای حضور در المپیک می‌کنم و امیدوارم به این مهم برسم.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار