تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۰۴۴۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش مصرف انرژی در خوزستان در ۴ ماهه نخست امسال
 مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: انرژی مصرفی در چهار ماهه اول امسال برابر با ۱۴ هزار و ۶۶۸ گیگاوات ساعت بوده که نشان‌دهنده حدود ۲.۳۲ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

فرامرز شادفر اظهار کرد: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال، برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات ساعت است که از این میزان، ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با ۸ هزار و ۱۶۹ مگاوات، در بخش حرارتی ۵ هزار و ۲۷ مگاوات و در بخش DG نیز ۶۵ مگاوات است‌.

وی افزود: در چهار ماهه نخست سال، ۱۶ هزار و ۱۸۶ گیگاوات ساعت برق در نیروگاه‌های خوزستان تولید شده است.

شادفر گفت: از ۱۶ هزار و ۱۸۶ گیگاوات ساعت برق تولیدی، ۴۱.۲ درصد را نیروگاه‌های برق‌آبی و ۵۸.۱ درصد را نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی تولید کرده‌اند و سهم نیروگاه‌های تولید پراکنده نیز ۰.۷ درصد بوده است.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از ۹ هزار و ۳۹۷ گیگاوات ساعت برق تولیدی نیروگاه‌های گازی و حرارتی، ۴۲ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۵۸ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید شده است.

شادفر اضافه کرد: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان خوزستان در این دوره به طور متوسط در هر روز حدود ۷۶ گیگاوات ساعت برق تولید کرده و به شبکه تحویل داده‌اند.

وی با بیان اینکه پیک تیرماه سال جاری ۸ هزار و ۳۷۸ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود ۳.۶ درصد افزایش داشته است، گفت: انرژی مصرفی در چهار ماهه اول امسال برابر با ۱۴ هزار و ۶۶۸ گیگاوات ساعت بوده که نشان‌دهنده حدود ۲.۳۲ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: برای افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهم‌ترین منابع ملی کشور محسوب می‌شود، مدیریت مصرف برق و جابه‌جایی مصارف غیرضروری از ساعات اوج مصرف (۱۳ تا ۱۷ و ۲۱ تا ۲۳) به سایر ساعات شبانه‌روز توسط تمامی مصرف‌کنندگان، امری لازم و ضروری است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار