تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۰۴۴۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چگونه "نذر" محرم را برای سلامتی ادا کنیم؟
 رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان با بیان اینکه مردم می‌توانند در ماه محرم با انجام "نذر سلامت"، نذورات خود را صرف گسترش و ارتقای سطح سلامتی در اقشار ضعیف کنند، گفت: با توجه به شیوع کرونا و عدم امکان توزیع غذای نذری، افراد می‌توانند نذر خود را به صورت خرید وسایل حفاظتی در اختیار بیمارستان‌ها یا مردم قرار دهند.

دکتر قدرت‌الله شاکری‌نژاد با اشاره به پیش رو بودن ماه محرم، اظهار کرد: سلامتی ابعاد مختلفی از جمله بعد جسمی، اجتماعی، روانی و معنوی دارد که همه این ابعاد، لازم و ملزوم یکدیگر هستند بنابراین باید به گونه‌ای سلامت مردم تأمین شود که همه ابعاد متوازن باشند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری در ماه محرم و چگونگی استفاده از این ظرفیت در شرایط شیوع کرونا، افزود: یکی از آرزوهای همه ما شیعیان این است که در ماه محرم لباس مشکی بپوشیم و عزاداری کنیم و این کار، تسکین معنوی برای ما ایجاد می‌کند. این مراسم، بعد سیاسی اجتماعی خوبی نیز ایجاد کرده است اما با توجه به وضعیت شیوع کرونا و همه‌گیری این ویروس، مراسمات باید محدود و با تدابیر خاصی برگزار شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: در ماه محرم باید مردم از این موقعیت به شکلی استفاده کنند که سلامت خدشه‌دار نشود. مداحان و سخنرانان و نهادهای فرهنگی درگیر این مسائل باید تلاش کنند که مراسم را به صورت مجازی و در ساعت‌های خاص و به صورت متعدد برگزار کنند. توصیه اول ما برای کاهش تجمعات، برگزاری مراسم به صورت مجازی است.

شاکری‌نژاد بیان کرد: برای برگزاری مراسمات حضوری نیز دستورالعمل‌هایی صادر شده است؛ این مراسم باید با حداقل افراد و با رعایت نکات بهداشتی انجام شود. به نظر می‌رسد اگر این مراسمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شوند، هم مردم می‌توانند از معنویت ماه محرم بهره ببرند و هم ما در حوزه درمان دچار بحران و پیک مجدد بیماری نمی‌شویم.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند در ماه محرم با انجام "نذر سلامت"، نذورات خود را صرف گسترش و ارتقای سطح سلامتی در اقشار ضعیف کنند، گفت: با توجه به شیوع کرونا و عدم امکان توزیع غذای نذری، افراد می‌توانند نذر خود را به صورت خرید وسایل حفاظتی در اختیار بیمارستان‌ها یا مردم قرار دهند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان افزود: ادای نذر سلامتی با تهیه ماسک، وسایل حفاظتی و یا تجهیزات بیمارستانی برای درمان بیماران و یا اقشار ضعیف، اقدام بسیار پسندیده‌ای است.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار