تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۰۴۴۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به برگزاری لیگ برتر کشتی امیدواریم / حضور سه تیم خوزستانی در لیگ
  رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی گفت: با توجه به این‌که اخیرا مسابقاتی در کشور آمریکا برگزار شده و قرار است، مسابقات قهرمانی جهان در صربستان نیز برگزار شود و سالن‌های کشتی در کشور آلمان بازگشایی شده‌اند، یعنی همه به نوعی با چالش کرونا کم‌کم کنار آمده‌اند و بر این اساس ما هم به برگزاری لیگ بسیار امیدوار هستیم.

عبدالمهدی نصیرزاده در حاشیه عقد قرارداد اعضای سه تیم خوزستانی برای حضور در لیگ برتر کشتی فرنگی کشور که شامگاه گذشته (یکشنبه) برگزار شد، با بیان این‌که خوزستان یکی از قطب‌های اصلی کشتی فرنگی کشور محسوب می‌شود، اظهارکرد: برای فصل جدید لیگ برتر کشتی فرنگی کشور نیز همچون سال گذشته سه تیم از خوزستان در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. ما مسئول این هستیم تا امورات کشتی را به نحو احسن انجام دهیم و در این زمینه با توجه به وظیفه‌ای که بر عهده داریم، ثبت قرارداد اعضای تیم‌ها انجام شد و اسپانسرها نیز پای کار آمده‌اند.

 ، وی درباره تاریخ برگزاری لیگ برتر کشتی فرنگی نیز عنوان کرد: قرعه‌کشی لیگ، ۲۳ مردادماه برگزار خواهد شد؛ با توجه به این‌که اخیرا نیز مسابقاتی در کشور آمریکا برگزار شده و قرار است مسابقات قهرمانی جهان در صربستان هم در آذرماه برگزار شود و سه چهار کشور می‌خواهند مهرماه مسابقات قهرمانی کشور خود را برگزار کنند و همچنین سالن‌های کشتی در کشور آلمان بازگشایی شده‌اند، یعنی همه به نوعی با چالش کرونا کم‌کم کنار آمده‌اند و بر این اساس ما هم به برگزاری لیگ بسیار امیدوار هستیم. به هر حال بیش از این نمی‌توانیم منتظر بمانیم زیرا اگر تعطیلی‌ها در کشتی بیشتر شود، این موضوع لطمه جبران‌ناپذیری به کشتی کشور خواهد زد.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی افزود: با توجه به پروتکل‌های اعلام شده مانند عدم حضور تماشاگران در سالن، انجام مسابقات در فضای باز، تب‌سنجی، غربالگری و قرنطینه، امیدواریم بتوانیم لیگ امسال را برگزار کنیم اما اکنون نمی‌توانم زمان آغاز رقابت‌ها را اعلام کنم. روز سه‌شنبه این هفته که جلسه سازمان لیگ برگزار می‌شود، در خصوص نحوه و زمان برگزاری لیگ تصمیم قطعی را خواهیم گرفت.

وی افزود: پیش از این قرار بود از تاریخ ۱۶ مردادماه مسابقات لیگ برتر آغاز شود زیرا عنوان کرده بودند که اگر هوا گرم شود، موج دیگری از کرونا وجود نخواهد داشت اما با توجه به این‌که این موضوع درست نبود و همچنان با کرونا مواجه هستیم، تاریخ لیگ به تعویق افتاد.

نصیرزاده در پاسخ به این سوال که آیا لیگ به صورت متمرکز برگزار می‌شود؟ گفت: در مورد این‌که مسابقات به صورت مجتمع یا به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد، روز سه‌شنبه هفته جاری تصمیم‌گیری می‌شود. ما علاقه‌مندیم که لیگ به صورت رفت و برگشت برگزار شود اما اگر کرونا این اجازه را به ما ندهد، مجبور خواهیم شد که مسابقات را به صورت متمرکز برگزار کنیم اما فعلا تصمیمی در این زمینه گرفته نشده و اولویت ما برگزاری لیگ به صورت رفت و برگشت است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر تصمیم به برگزاری لیگ به صورت متمرکز باشد، مکان پیشنهادی آن کدام استان خواهد بود؟ عنوان کرد: این موضوع بستگی به شرایط حاصل از کرونا و اعلام آمادگی باشگاه‌ها برای میزبانی دارد. اگر مسابقات در تهران برگزار شود، می‌توانیم لیگ را در مجموعه ورزشی ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار کنیم و این موضوع قطعا می‌تواند به ما نیز کمک کند. به هر حال ظرفیت استان‌ها به ما کمک می‌کند که میزبان را مشخص کنیم. تلاش می‌کنیم مسابقات را در استان‌هایی برگزار کنیم که شرایط میزبانی بهتری داشته باشند و بتوانند پروتکل‌ها را رعایت کنند، ضمن این‌که از شرایط آب‌وهوایی خوبی هم برخوردار باشند.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی در پاسخ به سوال دیگر که نگاه فدراسیون به کشتی خوزستان چگونه است؟ گفت: استان خوزستان از قطب‌های کشتی فرنگی کشور است و گاهی اوقات این استان باید به فدراسیون و استان‌های دیگر کمک کند. مبنای کمک فدراسیون به استان‌ها نیز در معرفی مربیان، داوران و کارشناسان خبره آن‌ها است و خوشبختانه باتوجه به این‌که نیروی انسانی باارزش‌ترین دارایی سازمانی است، این مهم در خوزستان بسیار وجود دارد. به هر حال فدراسیون پیگیر امورات کشتی خوزستان است، ضمن این‌که رایزنی کردیم سه تیم از خوزستان در لیگ برتر شرکت کند که این نیز اتفاق خیلی قشنگی بود. پیگیر هستیم تا با کمک رئیس فدراسیون بتوانیم حامیان مالی را در کشتی نگه کردیم و حامیان مالی جدیدی را برای استان خوزستان پیدا کنیم.

 وی در پاسخ به این پرسش که آیا خوزستان می‌تواند بیش از سه تیم در لیگ برتر کشتی فرنگی داشته باشد؟ خاطر نشان کرد: مبنای ما این است که بیش از سه تیم از یک استان در لیگ شرکت نکند، زیرا اگر بیش از این تعداد باشد، رقابت‌ها حالت داخلی به خود پیدا می‌کند و این موضوع از جذابیت و کیفیت رقابت‌ها می‌کاهد. ما به دنبال این هستیم تیم‌هایی که از خوزستان در لیگ برتر شرکت‌ کرده‌اند، تقویت شوند و طی صحبتی که با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان داشته‌ام، او به دنبال این است که یکی از سه تیم خوزستانی را به نام یکی از حامیان مالی خوب، راهی لیگ برتر کند که اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانم بگویم که رقابت سختی بین خوزستان، صبای نور کردستان و ایران‌مال وجود خواهد داشت و پیش‌بینی قهرمان مسابقات بسیار سخت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سه تیم فولاداکسین خوزستان، آریوبرزن بهبهان و احتشام‌گستر اهواز، از استان خوزستان برای حضور در فصل جدید لیگ برتر کشتی فرنگی کشور اعلام آمادگی کرده‌اند
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار