تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۰۴۴۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان لیگ کشتی:
تعطیلی بیش از اندازه به آینده کشتی کشور لطمه می‌زند
  رییس سازمان لیگ کشتی کشور گفت: تعطیلی بیش از اندازه فعالیت های کشتی در کشور، به آینده این رشته و کشتی گیران لطمه جبران ناپذیری وارد می کند لذا امیدواریم که این مسابقات هر چه زودتر برگزار شود.

 عبدالمهدی نصیرزاده روز دوشنبه در حاشیه ثبت قرارداد تیم های خوزستانی حاضر در رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی کشور در اهواز اظهار داشت: با ارائه پروتکل‌های بهداشتی همچون عدم حضور تماشاگران و برگزاری مسابقات در فضای باز،  تب سنجی و غربالگری کشتی گیران تلاش می کنیم با توجه به شرایط هر منطقه، لیگ امسال را برگزار کنیم اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست.

وی با بیان اینکه مراسم قرعه کشی رقابت های لیگ برتر روز ۲۳ مردادماه انجام خواهد شد گفت: با توجه به مسابقاتی که اخیرا در کشور آمریکا برگزار شد فعالیت کشتی پس از چند ماه وقفه از سر گرفته شد و این موضوع نشان می دهد که ما هم می توانیم مسابقات لیگ را با رعایت یک سری نکات بهداشتی برگزار کنیم. اکنون تمام دنیا با این بیماری کنار آمده اند و قرار است مسابقاتشان را برگزار کنند از طرفی قرار است آذرماه امسال مسابقات قهرمانی جهان در کشور صربستان برگزار شود لذا آمادگی کشتی گیران بسیار مهم است.

رییس سازمان لیگ کشتی ایران با اشاره به اینکه قرار بود مسابقات لیگ ۱۶ مردادماه آغاز شود گفت: پیش بینی کرده بودیم که با افزایش گرمای هوا، از شدت بیماری کرونا کاسته شود اما موج دوم کرونا در کشور آغاز شد و این موضوع در تصمیم گیری ما خلل ایجاد کرد اما با این وجود باز هم مشکلی نداریم و حتی می توانیم اواخر مهرماه یا اوایل آبان مسابقات را شروع کنیم، تنها ۱۰ نفر از کشتی گیران ما در مسابقات جهانی صربستان حضور خواهند داشت و ما می توانیم لیگ را ادامه دهیم همچنین می توانیم مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان را در دی ماه برگزار کنیم.

وی در خصوص نحوه مسابقات گفت: ما دوست داریم مسابقات به صورت رفت و برگشت باشد اما اگر کرونا به ما اجازه ندهد مجبور هستیم این رقابت ها را به صورت متمرکز در یک منطقه برگزار کنیم. محل برگزاری مسابقات به شرایط کرونا و اعلام آمادگی باشگاه ها بستگی دارد، اگر بخواهیم مسابقات را در تهران برگزار کنیم ما می توانیم استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی را بگیریم و مسابقات را انجام دهیم. در واقع ظرفیت مناطق کشور به ما کمک می کند میزبان مسابقات را مشخص کنیم البته سعی می کنیم مسابقات را در استانی برگزار کنیم که شرایط میزبانی بهتری داشته باشند ضمن اینکه شرایط آب و هوایی برای ما بسیار مهم است.

نصیرزاده با اشاره به اینکه خوزستان قطب کشتی فرنگی کشور است و امسال با سه تیم در مسابقات حاضر می شود گفت: توسعه کشتی و نیروی انسانی فراوان در خوزستان به گونه ای است که خیلی مواقع این استان باید به فدراسیون کمک کند. فدراسیون همواره پیگیر امورات کشتی است و تلاش می کنیم علاوه بر حفظ حامیان مالی موجود به تعداد آنها اضافه کنیم.

وی افزود: قطعا اگر بیش از سه تیم خوزستانی در لیگ باشد آن موقع رقابت ها جذاب نمی شود و از کیفیت کار کاسته می شود، ما به دنبال آن هستیم که سه تیم استان را تقویت کنیم و طی صحبتی که با مدیرکل ورزش استان داشتم قرار شد یکی از سه تیم خوزستانی با حامی مالی قوی در مسابقات حاضر شود.

در ادامه محمد جواد یزدانی نیا نایب رییس سازمان لیگ کشتی کشور افزود: با توجه به اینکه خوزستان مهد کشتی فرنگی کشور است امسال تیم های خوبی از استان در مسابقات شرکت می کنند که جا دارد از حامیان مالی تشکر ویژه ای داشته باشیم. ۷۰ درصد کشتی فرنگی کشور متعلق به خوزستان است و امسال رقابت بین تیم‌های خوزستانی سخت است اما در کل امیدوارم شاهد قهرمانی یک تیم شهرستانی در لیگ امسال باشیم.

وی ادامه داد: از وزارت بهداشت تقاضا داریم در خصوص فعالیت مجدد کشتی راه حلی اتخاذ کند زیرا تنها درآمد کشتی گیران از همین لیگ است و اگر مسابقات برگزار نشود نه تنها فدراسیون بلکه افراد بسیاری متضرر می شوند. این در حالی است که می توان با رعایت یک سری موارد، مسابقات را برگزار کرد تا کشتی از این وضعیت خارج شود.

نایب رییس سازمان لیگ افزود: خوشبختانه آقای دبیر (رییس فدراسیون) به طور جدی پیگیر این موضوع است و به احتمال زیاد مسابقات در نیمه دوم سال در فضای باز برگزار خواهد شد.

گفتنی است رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی کشور با حضور هشت تیم برگزار می شود که خوزستان سه نماینده در این رقابت ها دارد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار