تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۰۴۳۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارشی از احتکار «ام دی اف» گزارش نشده است
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه تا کنون موارد احتکاری در بحث ام دی اف به ما گزارش نشده است،گفت: عمده مواد اولیه ام دی اف وارداتی است به همین دلیل قیمت آن بالا رفته است.
 بهرام جباری معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت خوزستان در رابطه با گران شدن قیمت ورق «ام دی اف» در استان، اظهار کرد: عمده مواد اولیه  ام دی اف وارداتی است به همین دلیل قیمت آن بالا رفته است.

وی با بیان اینکه قبلاً این محصول با ارز 4200 تومان وارد استان می‌شد، افزود: اکنون  واردات ورق ام دی اف با ارز 4200 تومان قطع شده و باید با نرخ جدید ارز وارد کنیم.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت خوزستان با اشاره به وضعیت کارخانه‌های تولید ام دی اف در استان، گفت:  چند روز گذشته برای راه اندازی فاز دوم کارخانه تولید ام دی اف  در شهرستان شوش برنامه‌ریزی‌ کردیم  اما شرایط ارزی کار ما را با مشکل مواجه کرد.

جباری افزود: نیروی انسانی کارخانه ام دی اف شوش کاملاً بومی هستند، و تاثیر تغییرات ارزی بر تولید و واردات ممکن است به نیروی کار آسیب برساند.

وی با تاکید بر اینکه کارگاه‌های تولیدی ما  دیگر سرمایه در گردش ندارند، عنوان کرد: با وجود اینکه ام دی اف در داخل تولید می‌شود اما به دلیل وارداتی بودن عمده مواد اولیه آن  نوسانات ارزی کل واحدهای تولیدی ما را دچار مشکل کرد.

جباری در رابطه با چگونگی حل مشکل بازار خرید و فروش ام دی اف به لحاظ نوسانات قیمتی، گفت: مشکلات ارزی دست ما نیست و تابع تصمیمات کلان است  چرا که قیمت‌ها متاثر از بازار  ارز است و تا ایجاد ثبات در بازار ارز باید صبر کرد.

 وی با بیان اینکه تا کنون موارد احتکاری در بحث ام دی اف به ما گزارش نشده است بیان کرد: چنانچه موارد احتکاری به ما گزارش شود  بلافاصله برخورد می‌شود، شهروندان نیز می‌توانند برای گزارش این قبیل تخلفات را با سامانه 124 تماس بگیرند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار