تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۲۰۴۳۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اکثر ساختمان‌های اداری و تجاری اهواز فاقد گواهینامه آتش‌نشانی هستند
شهردار اهواز گفت: طبق یک بررسی کارشناسی، سازمان ایمنی و شهرداری اهواز یکهزار و ۵۶۰ ساختمان را در اهواز مورد بررسی قرار داد که اکثریت اماکن اداری، تجاری، بیمارستانی، رستوران و هتل‌ها فاقد گواهی‌نامه ایمنی و آتش‌نشانی بودند.
  موسی شاعری شهردار شهرستان اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق یک بررسی کارشناسی، سازمان ایمنی و شهرداری اهواز یکهزار و ۵۶۰ ساختمان در اهواز را مورد بررسی قرار داد که اکثریت اماکن اداری، تجاری، بیمارستانی، رستوران و هتل‌ها فاقد گواهی‌نامه ایمنی و آتش‌نشانی بودند که جزء ساختمان‌های ناایمن محسوب می‌شوند.

وی افزود: متأسفانه ساختمان‌های نوسازی هم در اهواز وجود دارند که تأییدیه ایمنی و گواهی پایان کار ندارند و طبق مکاتبات انجام‌شده با دستگاه قضا، تقاضای جلوگیری از این اقدامات نوشته شده‌است.

شهردار اهواز گفت: به‌عنوان مثال در بیمارستان‌های نوساز و هتل‌های اهواز فقط یک مورد وجود دارد که گواهی آتش‌نشانی برای مقابله با آتش دارند.

وی ادامه داد: پس از اتفاقی که برای ساختمان پزشکی تهران که یک زنگ خطر اساسی بود بطور جدی پیگیر موضوع ساختمان‌های ناایمن اهواز هستیم و از مالکین این ساختمان‌ها تقاضا می‌شود در رسیدگی به ایمن‌سازی سهل‌انگاری نداشته باشند.

موسی شاعری در خصوص خبری مبنی بر نصب موقت وسایل ایمنی در برخی از ساختمان‌ها تا زمان صدور مجوز پایان کار و آتش‌نشانی، تصریح کرد: جهت پیگیری صحت این خبر مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اهواز مکلف به رسیدگی این موضوع شده تا در صورت تایید از طریق مراجع قضایی شکایت لازم طرح شوند.

وی بیان کرد: ایمنی و جان مردم موضوعی نیست که بشود نسبت به آن بی‌تفاوت بود و قطعاً با متخلفین این حوزه برخورد خواهد شد.

شاعری گفت: باید توجه داشت حادثه یک‌بار و بدون اطلاع قبلی رخ میدهد از این جهت از دستگاه قضا نیز تقاضا می‌شود که در این مسائل هم ورود داشته باشد.

وی عنوان کرد: بازرسی‌های سازمان آتش‌نشانی از ساختمان‌های اهواز ادامه خواهد داشت.

شهردار اهواز افزود: بسیاری از ادارات و بیمارستان‌ها نیز پس از تکمیل ساختمان‌ها مجوز پایان کار برایشان صادر نشده که دولت و مسؤولان مربوطه باید پیگیر این مسئله باشند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار